Arkivassistent till en vårdverksamhet sökes

Arkivassistent till en vårdverksamhet sökes

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och ordentligt person med erfarenheter inom arkivarbete? Sök tjänsten idag - rekrytering sker löpande!

Om uppdraget

Till vår kund söker vi en arkivassistent som tillsammans med befintlig personal och under ledning av en arbetsledare skall arbeta med pappersarkiven. Arbetet bedrivs i lokaler inom vården, hos vår kund i Huddinge. Start för uppdraget är i mitten av april, senast den 24 april. Uppdraget löper fram till årsskiftet på heltid, med arbetstider mellan kl. 8-16:30.

Dina arbetsuppgifter

En enhet inom verksamheten har fått i uppdrag att omhänderta pappersarkiven och förbereda dessa för leverans till Regionarkivet. Vid enheten rensas, gallras och sorteras handlingar i enlighet med det regelverk som finns kring arkivering av allmänna handlingar. Enheten ger också råd och stöd till verksamheter som idag själva ordnar sina arkiv genom uppsökande verksamhet.

Arbete med arkiv innebär att man i perioder utsätts för damm. Tunga lyft i form av bland annat transport av vagnar och nedplockning från hyllor ingår i arbetet.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av administrativt arbete (minst 1 år), gärna erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv inklusive gallring och rensning

- Minst gymnasiekompetens

- Mycket goda kunskaper i svenska språket

- Förmågan att arbeta självständigt och serviceinriktat

- Arbetet ställer stora krav på gott ordningssinne, noggrannhet och förmåga att tänka strukturerat

- Mycket av arbetet sker i nära samarbete med andra, varför god samarbetsförmåga är ett krav

- Meriterande om du har goda kunskaper om vårdens handlingar



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 13 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 mars 2024

22 mars 2024