Arkivassistent till Samhällsbyggnadskontoret

Arkivassistent till Samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Norrköping är en av de svenska kommuner som växer snabbast. Vi står inför en omfattande stadsomvandling och nya stadsdelar växer fram. Ostlänken och en ny centralstation ska byggas liksom Inre hamnen – det största stadsutvecklingsprojektet i vår stads historia. 

På Samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 400 personer i ett nära samarbete för att hela samhälls­byggnadsprocessen ska fungera effektivt och samordnat. Vi jobbar på uppdrag av kommun­styrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden.

Enheten Dokument och nämnd ligger under avdelningen Ekonomi och administration, och är ett stöd i hanteringen av allmänna och tekniska handlingar. Vi ansvarar för posthantering, registrering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Här finns kommunens digitala tekniska arkiv som arbetar med skanning, registrering och utlämnande av tekniska handlingar. Vi ser också till att våra politiker får bra underlag för beslut och att nämndsammanträdena protokollförs.

Vi söker nu en arkivassistent som vill vara med i vårt arbete med att leverera den bästa servicen samt fortsätta utveckla vårt arkiv.

ARBETSBESKRIVNING

Som arkivassistent hos oss är du vårt ansikte utåt och har regelbunden kontakt med medborgare, företag och andra aktörer som vill få tekniska handlingar och information.

En annan viktig del i ditt arbete är att ge stöd och service till våra verksamheter, och du har ett nära samarbete med de olika enheterna inom kontoret.

Arbetsuppgifterna är varierade men innehåller bland annat digitalisering och skanning, akt- och arkivhantering samt registrering och utlämning av olika tekniska handlingar.

Vi arbetar ständigt med att digitalisera och förbättra vårt arkiv och befinner oss just nu i en process att införa ett nytt system för vårt mellanarkiv. Du kommer att arbeta i flera olika system parallellt. 

DIN PROFIL

Vi söker dig som har gymnasieexamen. Du har även examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.

Du har flerårig erfarenhet av kundtjänst eller liknande arbete.

Du får gärna ha erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och ha goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.

Du är van vid att arbeta i arkivsystem samt bildredigeringsprogram och har erfarenhet av arbete med filhantering. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system.

Du brinner för att leverera god service till de kunder du har kontakt med, och kan kommunicera tydligt för att säkerställa att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla parter.

Du tycker det är viktigt med samarbete med dina kollegor för att kunna arbeta effektivt och nå gemensamt uppsatta mål och resultat.

Du har ett strukturerat arbetssätt och kan lätt anpassa dig till ändra omständigheter. Du är stabil även i stressade situationer.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. 

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta enhetschef Pernilla Nilsson på 011-15 16 38, pernilla.nilsson@norrkoping.se, eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon, på 011-15 31 07, ellen.harryzon@norrkoping.se.

Vi vill ha din ansökan senast den 2 maj. Urval sker löpande. 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


6 maj 2024