OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Congrex Sweden AB söker Assistant Consultant
Congrex arrangerar kongresser, möten och utställningar på uppdrag av nationella och internationella organisationer, föreningar, företag och myndigheter. Vår affärsidé är att erbjuda kompletta tjänster för samordning och genomförande av kongresser och möten.
Vi söker nu en Assistant Consultant.
Arbetsuppgifterna består i att:
. Assistera våra Hotel & Registrations Consultants
. Ta emot intresseanmälningar för hotellbokningar från företag och resebyråer.
. Erbjuda rum till företag och resebyråer samt skicka kontrakt, bekräftelse och faktura.
. Assistera våra Consultants i kontakten med kongresshotellen i två europeiska städer.
. Bevaka kunderna deadlines och fakturor.
. Korrespondens med kunderna.
. Skicka rumslistor till hotellen
. Ekonomisk uppföljning av kundernas bokningar under och efter kongresserna
. Arbetet utförs till största delen i Congrex eget databasprogram.
Kompetenskrav och personliga egenskaper
. Goda kommunikationsegenskaper
. Samarbetsförmåga
. Social kompetens
. Förmåga att hantera förändring på ett kreativt sätt
. God förmåga att kunna prioritera
. God kunskap och intresse för ekonomi, dokumenterad utbildning är meriterande.
. Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande
. Du behärskar Officepaketet mycket väl.