OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelsinstitutet är ett nationellt kunskapscentrum inom området hjälpmedel för människor med funktionsnedsättning.Våra huvudmän är staten och Sveriges Kommuner och Landsting.Arbetsplatsen är belägen i Vällingby och har ca 90 anställda. Vi söker en Assistent/Administratör Till Provningsavdelningen Heltid, tills vidare Dnr 2008/0186 Arbetsuppgifter Som specialist, ge administrativt stöd till avdelningschefen och till handläggare på avdelningen.I arbetsuppgifterna ingår att ta fram underlag, samordna och hjälpa till vid olika informationsinsatser, möten, konferenser, utbildningar på avdelning.Arbetet innebär många interna och externa kontakter.Det kan också bli aktuellt med andra uppgifter, t ex inskrivning i produktdatabas och trycksaksproduktion. Kvalifikationer Administrativ utbildning och/eller erfarenhet.Intresse och fallenhet för ett arbetssätt med flera olika uppgifter på en gång som ofta ställer höga krav på bemötande, smidighet, stresstålighet och service.Mycket goda IT kunskaper - behärska MS Office paketet, i synnerhet Word, Excel, PowerPoint, Acrobat (PDF) samt Internet.Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.Kunskaper om svensk offentlig förvaltning är meriterande. Ansökan märkt "Assistent", Dnr 2008/0186 skickas till Hjälpmedelsinstitutet, Registrator, Box 510, 162 15 Vällingby och ska vara oss tillhanda senast den 10 juni 2008.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Christina Westblom
08-6201760
tf generaldirektör ElseMarie Brisenhorn
08-600 84 90
ST Maria Olsson
08-6201794
SACO Monica Ryden
08-6201844