OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Social omsorg Administrativa enheten ASSISTENT Beskrivning av arbetsplats Administrativa enhetens uppgift är bl.a. att ge administrativt stöd och service till övriga enheter inom myndighetsutövning och "egen regi" verksamhet.Administrativa enheten förvaltar och administrerar social omsorgs program för IT-stöd.Arbetsuppgifter Arbetet innebär avgiftshandläggning inom äldreomsorgen.Detta innefattar beräkning av omsorgsavgift för beslutade bistånd enligt SoL, utskick av avgiftsbeslut, hantering av fakturor och närvarorapportering.I arbetet ingår även att ta emot samtal från brukare och anhöriga.Kvalifikationer Du som söker arbetet ska ha gymnasiekompetens, erfarenhet av liknande administrativt arbete samt god datavana.Du ska även ha väl vitsordad förmåga att hantera telefonsamtal från kunder/allmänheten.Det är meriterande om du har erfarenhet av avgiftshandläggning inom kommunal verksamhet och kännedom om de lagar och regler som styr verksamheten.Du ska ha lätt för att tillägna dig och följa anvisningar för ett huvudsakligen regelstyrt arbete.Du måste ha förmåga att hantera större mängder ärenden och göra korrekt prioritering av dessa.Vidare ställer arbetet krav på förmåga att arbeta självständigt och sinne för både siffror och ordning.Ett empatiskt förhållningssätt och bra bemötandekompetens är också ett krav för detta arbete då man dagligen är i kontakt med människor i olika livssituationer.Som person är du engagerad, drivande och uthållig.Du har lätt för att samarbeta med människor såväl internt som externt.Om du också utför ditt arbete med ödmjukhet inför uppgiften och glimten i ögat är just du den vi söker till vår arbetsgrupp.Anställningsvillkor Tjänsten är ett vikariat på 100 % (39,15/39,15tim/v) under 6 månader, tillträde snarast och med möjlighet till förlängning.Kontaktpersoner Upplysningar om tjänsten kan lämnas av assistent Anette Ångnell, tel.