Assistent

Arbetsbeskrivning

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra affärsområden och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat.

Kommuntjänster har drygt 400 anställda och tillhandahåller kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Vi erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.




ARBETSUPPGIFTER
Som assistent på kundcenter kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder per telefon och via mail. Arbetsuppgifterna består av att direktinformera våra kunder eller ta emot synpunkter och klagomål samt felanmälan på t.ex. fastigheter, gator, torg och parker. Du kommer att registrera ärenden i ett internetbaserat ärendehanteringssystem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i ett Kundcenter och är van vid att dagligen hantera och prioritera bland en stor mängd ärenden och felanmälningar. Då Kundcenter växer och förändras är det viktigt att du som söker ser detta som en utmaning och att du vill bidra i förändringsarbetet.

Arbetet ser olika ut från dag till dag och kräver tidvis ett högt arbetstempo. Vi ser det därför som nödvändigt att du är stresstålig och flexibel och ser det som en självklarhet att du respekterar och stöttar dina kollegor.

Du som söker ska brinna för att ge våra kunder den service de önskar, något som kräver att du är problemlösare, lyhörd och kommunikativ.

Du som söker ska ha:
• gymnasieutbildning
• minst ett års arbetslivserfarenhet från kundcenter/serviceyrke
• god allmän datorkunskap samt goda kunskaper i Officepaket
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift

Meriterande:
• arbetslivserfarenhet av support och telefonväxel
• erfarenhet av att ha arbetat i flera olika kundcenter

ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

It-chef it-service Daniel Fröjmark

Håkan Carlsson, Enhetschef HR-service
040-34 96 61
Chef Anders Färemo
040-341000
Chef IT-service Mats Törnwall
040-34 25 99
Enhetschef HR-service Håkan Carlsson
040-34 96 61
Enhetschef Annelie Larsson
040-349660
Chef IT-service Daniel Einarsson
0733-844925
HR-konsult Maria Dahlin
040-343075
Sektionschef Jonas Nilsson

Utvecklingssamordnare Åsa Kalée

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad, Kommuntjänster
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-09-01 , upphör: 2017-06-30 Vikariat.
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

August Palms plats 1 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024