Assistent

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som assistent hör till avdelningen för kommunikation och medborgarservice, som är en del av kommunledningskontoret i Nässjö kommun. Avdelningen spänner över flera områden: kommunikation, utredningsfunktion, arkiv, överförmyndarfrågor och medborgarkontor. I avdelningens uppdrag ingår också att ansvara för nio olika nämnd- och utskottssekretariat. Vi samarbetar i många frågor och löser uppgifter tillsammans.




ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen behöver stärkas med stöd till ledningsfunktionen och för vårt uppdrag kring ensamkommande flyktingbarn. Den här tjänsten innebär ett varierat och kvalificerat arbete där du får spännande arbetsuppgifter med stort ansvar. Det innebär bland annat att du har det huvudsakliga ansvaret för administration och information kring gode män åt ensamkommande flyktingbarn. På delegation beslutar du i ärenden om god man, du utbildar och informerar inom området samt håller de nödvändiga kontakter som behövs för att barnen ska få den hjälp och det stöd de behöver. Att ta fram ekonomisk statistik och administration ingår också som en del i arbetsuppgifterna.
I din roll ingår också att vara ett administrativt stöd till kommunens ledningsfunktion. Det innebär att du organiserar och deltar vid interna och externa möten. I arbetet ingår också att ge kommunledningen stöd i den dagliga kommunikationen med medborgarna.
Eftersom vi eftersträvar en effektiv och modern verksamhet kommer verksamhetsutveckling också vara en viktig del av tjänsten.


KVALIFIKATIONER
Du har akademiska studier bakom dig, gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter och administration inom kommunal eller statlig förvaltning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i digitaliserade handläggningssystem, likaså erfarenhet av arbete med administrativt stöd till ledningsfunktion. Erfarenhet från Migrationsverket eller överförmyndarverksamhet är också meriterande.

För att lyckas i arbetet behöver du ha god förmåga att jobba självständigt och med flera saker parallellt. Du vill ta ansvar och ge god service både intern och externt. För att kunna skriva protokoll, beslut och informationsmaterial är det nödvändigt att du kan uttrycka dig väl skriftligen på svenska. Du är strukturerad, noggrann, har lätt för att samspela och samarbeta med andra samt att du kan anpassa dig efter nya omständigheter är personliga egenskaper som vi värdesätter särskilt. Uppdraget underlättas om du har B-körkort.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Kommunledningskontoret Nässjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi ser gärna att du börjar hos oss så snart som möjligt.
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024