Assistent – arbeta med löpande administration och ge kvalitativt stöd

Assistent – arbeta med löpande administration och ge kvalitativt stöd

Arbetsbeskrivning

Gymnasie- och vuxenutbildningsenheten, Utbildningsdepartementet
Önskar du ett omväxlande arbete med många kontaktpunkter? Har du arbetslivserfarenhet som assistent samt av arbete i myndighet? Då kan vi erbjuda en spännande roll i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som assistent vid gymnasie- och vuxenutbildningsenheten ansvarar du för löpande administrativt arbete och stöd åt enheten och enhetschefen. I dina arbetsuppgifter ingår administration inför beredningar med statssekreterare och statsråd, färdigställande och expediering av beslut samt hantering av remisser. Du kommer att hantera fakturor, arbeta i elektroniska dokumenthanteringssystem, andra digitala system samt vid behov arbeta med sociala plattformar. Planering och praktisk hantering i samband med möten och resor utgör en del arbetsuppgifterna. Rollen innefattar även ansvar för att svara på inkommande brev från allmänheten samt assistering åt handläggare i beredning av frågor i linje med enhetens ansvarsområde.

Arbetet innebär externa och interna kontaktpunkter. Arbetsuppgifterna utförs ofta mot fasta deadlines och behövs ibland även utföras under tidspress. Du kommer att vara en av två assistenter på enheten. Arbetet utförs i nära samarbete med de andra assistenterna vid Utbildningsdepartementet och du kommer vara en del i departementets nätverk för assistenter, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla det administrativa stödet på departementet.

Läs mer om departementet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning samt flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller annan statlig myndighet. För rollen krävs mycket goda it-kunskaper, inklusive Officepaketets program, dokumenthanteringssystem, andra digitala system och sociala medier. Du behöver även ha kunskaper om offentlighet och sekretess samt uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande är för området relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta med brevsvar. Erfarenhet av korrekturläsning och arbete med större dokument ser vi som meriterande. Meriterande är även erfarenhet av arbete i eller med utbildningssystemet.

Dina egenskaper
För att passa in i rollen som assistent är du serviceinriktad och noggrann. Du har god samarbetsförmåga samt lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du är proaktiv, flexibel och tar lätt initiativ. Vidare har du gott omdöme och är stabil i din roll. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 maj 2021. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Christina Månberg som är enhetschef, på 08-405 14 68. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Jenny Nygren på 08–405 18 75 eller personalspecialist Elin Sundqvist på 08-405 92 14. Fackliga kontaktpersoner är Karin Flemström för Saco och Elisabeth Backlund för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2020.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Utbildningsdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör förskoleverksamhet, förskoleklass, grundskola och övriga obligatoriska skolformer, skolbarnsomsorg, gymnasieskola, vuxenutbildning, folkbildning, universitet och högskola, forskning och studiefinansiering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2020
  • Ansök senast: 17 augusti 2020

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


29 april 2024