Assistent - ge administrativt stöd till Internationella sekretariatet

Assistent - ge administrativt stöd till Internationella sekretariatet

Arbetsbeskrivning

Internationella sekretariatet, Miljödepartementet

Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör som trivs i en flexibel arbetsvardag? Har du goda språkkunskaper i svenska och engelska? Då kan du vara vår nästa medarbetare. Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att ge administrativt stöd till både handläggare och chefer på enheten. En viktig uppgift är att bistå handläggare vid hantering av den politiska ledningens internationella aktiviteter, både utgående resor och inkommande besök. Vidare kommer du att arbeta med ärendehantering, diarieföring, beredningslistor, posthantering och ekonomi och fakturahantering. Du kommer också att organisera enhetens interna dokumenthanteringssystem. I dina arbetsuppgifter ingår också att periodvis hantera departementets arbete med EU- och globala frågor. Enheten har två assistenter som har ett nära samarbete i många frågor. Uppgifterna innebär många interna och externa kontakter både på svenska och engelska. 
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Vi vill att du har arbetat med EU-frågor eller globala frågor. Rollen kräver vidare att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande med kunskaper i andra språk samt med tidigare erfarenhet av arbete i Regeringskansliet.


Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och självgående. Eftersom arbetstempot på enheten tidvis är mycket högt är det viktigt att du utför dina arbetsuppgifter med kvalité även under tidspress. Det är viktigt att du är flexibel, serviceinriktad och har personlig mognad.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. 

Tillträde snarast. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Thomas Lindblom som är enhetschef, på 08-405 40 89. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Helena Olofsson på 08-405 14 78. Fackliga kontaktpersoner är Michael Löfroth för Saco och Anna Forssblad för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 14 maj 2020.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Miljödepartementet, som är ett av elva departement, samordnar regeringens miljöpolitik och ansvarar för frågor om klimat, hållbar utveckling, biologisk mångfald, kemikalier, kretslopp, natur- och skogsvård, havs- och vattenmiljö, strålskydd och kärnsäkerhet samt internationellt miljöarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2020

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


29 april 2024

Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024