Assistent inom bygglovsavdelning

Arbetsbeskrivning

Jurek Bemanning Sverige AB

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter blir administration i samband med bygglov och bygganmälan, diarieföring, remisshantering och annan service till handläggare och allmänheten. Du kommer att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter och måste kunna ta egna initiativ. Arbete innebär många kontakter med allmänheten, byggherrar, entreprenörer m. fl.

Vem är du?
Då det är en administrativ tjänst är viktigt att du är prestigelös och tycker att det är kul med administration. Periodvis arbetar du under stor press, vilket kräver stor stresstålighet och förmåga att prioritera. Du har god samarbetsförmåga, är initiativrik samt mål- och resultatinriktad. För att lyckas i tjänsten skall du ha:

• Erfarenhet av administration och/eller arbetet som assistent;
• Erfarenhet av enklare bokföring, exempelvis fakturering, betalningar eller leverantörsreskontra etc.;
• Gymnasieexamen, gärna inom samhällskunskap;
• God datorvana, framförallt inom MS Office;
• Talar och skriver svenska obehindrat

Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunalverksamhet och det är meriterande om du har vana att läsa byggnadsritningar.

Du erbjuds
Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och beräknas starta i mars. Tjänsten är på heltid och pågår till hösten 2014 till att börja med, därefter finns chans till rekrytering direkt till kund. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Om företaget
Bygglovsavdelningen är en del av miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen på en söderortskommun. På avdelningen arbetar ett 20-tal personer som handlägger ärenden rörande bygglov, bygganmälan och tillsyn inom plan- och bygglagen, PBL, bostadsanpassning samt energirådgivning.

Start:
Enligt ök.

Lön:
Enligt ök.

Sista ansökningsdag
Ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
08-525 01 805
Malin Sjöström
0709-721470
Malin Sjöström
08 - 525 01 805
Rakel Jarl
070-972 13 52
Thomas Eklöf

Sara Molin
08-52501818
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Amir Norifard
0709-721595
Sara Molin
0766-331445
Hanna Jakobsson

Sammanfattning

Postadress

Grev Turegatan 30
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010