Assistent kundtjänst Hjälpmedelscentralen

Assistent kundtjänst Hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder
Har du erfarenhet av en administrativ och serviceinriktad roll? Vi erbjuder nu en tjänst som assistent/kundtjänst på Hjälpmedelscentralen!

Du har daglig kontakt med brukare/patienter, logistiksupporten och förskrivare framförallt via telefon samt meddelande.

Du tar emot beställningar på förbrukningsartiklar, stöttar i beställnings- och leveransfrågor, makuleringar etc. I rollen arbetar du dagligen i IT-systemet Sesam LMN, Cosmic och deltar i registervård och håller även utbildningar digitalt i Sesam LMN.

Placering är möjlig i antingen Kalmar eller Västervik.



Vi söker
dig med gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av en serviceinriktad administrativ roll. Vi söker dig som har mycket god datorvana och erfarenhet och intresse av att arbeta i olika IT-system. Resor över länet kan förekomma, därav krävs B-körkort.

Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du samverkar väl såväl med förskrivare, brukare/patienter och medarbetare på din enhet och andra enheter. Du är lyhörd, saklig och korrekt med ett gott bemötande i varje enskilt fall. Du har hög kommunikationsförmåga, både genom tal och skrift. Då vi arbetar med flera olika arbetsuppgifter och du kommer ha kollegor över länet är flexibilitet och samarbete en förutsättning. Du är van att organisera och planera ditt arbete så att tidsramar är möjliga att hållas.


Vi hanterar ansökningar löpande, så ansök redan idag.



Vår arbetsplats
Hjälpmedelscentralerna i Kalmar och Västervik arbetar tillsammans med Region Kalmar läns vårdgivare i hjälpmedelsfrågor. Hjälpmedelskonsulenter och hjälpmedelstekniker arbetar med konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel, främst för barn. Vi är totalt 16 medarbetare med olika roller. Hjälpmedelscentralen är en del av basenheten Logistik.

Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.

Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.


Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.



Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kalmar län, Regionservice KALMAR
  • None plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Postadress

Malmbrogatan 13
KALMAR, 39249

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024