Assistent Omsorgsförvaltningen

Assistent Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Tjänsten som assistent är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stöd. Välkommen med Din ansökan!

Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen


ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer du att vara en nyckelperson för hantering av fakturor, diarieföring och arkivering. I tjänsten ingår även bl. a arbete med förvaltningens fortbildningsplan och ersättare för nämndsekreteraren samt receptionsarbete. Du kommer även att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom löpande administration.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som assistent på Omsorgsförvaltningen behöver du kunna arbeta
självständig och vara flexibel. Som person är du är initiativkraftig och har ett öga för att se vad som behövs göras. Du är serviceinriktad, strukturerad och har god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt.
Vi söker dig som har minst adekvat eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha goda datakunskaper i Office-paketet. Du har god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och i skrift.

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024

Projektadministratör till Saab Surveillance

Projektadministratör till Saab Surveillance

14 maj 2024