Assistent till administrationen

Arbetsbeskrivning

ARBETSMILJÖVERKET DISTRIKTET I GÖTEBORG Söker en assistent till administrationen Distriktet i Göteborg har 70 medarbetare med distriktskontor i Göteborg och lokalkontor i Skövde.Din placeringsort är Göteborg.Vårt tillsynsområde omfattar Västra Götalands- och Hallands län.Arbetsuppgifter Administrationen består av 7 medarbetare.Dina arbetsuppgifter har stor bredd och omfattar administrativt arbete inom myndigheten.De vanligaste arbetsuppgifterna omfattar, registrering, expediering och arkivering av tillsynsärenden samt diarieföring av inkommande och utgående post.Uttag av statistik, bearbetning av data för överföring till presentationsmaterial.Vidare medverka vid förberedelser inför tillsynsinsatser, ta emot och besvara förfrågningar från media och allmänheten till myndigheten.Kompetens och bakgrund Du har gymnasiekompetens samt har dokumenterat goda datorkunskaper och vana att arbeta med Office samt andra program.Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete från offentlig eller kommunal verksamhet.Profil Som person är du strukturerad, noggrann, serviceinriktad samt flexibel och villig att lära nytt.Du tycker om att samarbeta med andra och har samtidigt förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.Vidare har Du god förmåga i att kommunicera samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Tjänsten är en provanställning under sex månader, med eventuell möjlighet för tillsvidareanställning. Vill du veta mer finns uppgifter om oss på www.av.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ARBETSMILJÖVERKET
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 juli 2010
  • Ansök senast: 20 augusti 2010

Liknande jobb


Kontorist

18 juni 2024

Administratör till Welcome Services

Administratör till Welcome Services

18 juni 2024

18 juni 2024