Assistent till AG Advokat

Assistent till AG Advokat

Arbetsbeskrivning

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsrätt. Våra medarbetare är specialiserade inom dessa rättsområden och har lång erfarenhet av komplicerade transaktioner, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag drygt 80 medarbetare och sitter i moderna lokaler i NK-huset mitt i centrala Stockholm.

Är du en administrativ klippa som trivs i en varierande och serviceinriktad roll med högt tempo? Nu söker vi dig som vill arbeta som assistent hos oss. Som assistent är du ett värdefullt stöd för våra jurister och arbetar för att ge administrativ support och service i deras dagliga arbete. Du kommer ingå i byråns assistentgrupp som idag består av fyra personer. Assistentteamet har en stark sammanhållning och arbetar för att hela tiden snabbt och högkvalitativt kunna stötta verksamheten och hantera de varierande arbetsuppgifter som inkommer.

Som assistent kommer du bland annat att arbeta med:

- Ärendehantering (jävskontroll, upplägg, avslut och arkivering)
- Dokumenthantering (kopiering, utskrifter och scanning)
- Sammanställning och strukturering av, delvis omfattande, material i både fysisk och digital form
- Korrekturläsning
- Hantering av wordmallar
- Fakturagranskning
- Diverse utrednings- och granskningsarbeten
- Sammanställning av presentationsmaterial i PowerPoint
- Viss teknisk support


Din profil

För att trivas i tjänsten tror vi att du är i början av din karriär samtidigt som du har erfarenhet av liknande uppgifter. Du är en självständig, noggrann och ansvarstagande person som har en förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med ett omväxlande arbete i ett stundtals högt tempo och har en förmåga att snabbt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten. Vidare är du ordningsam och strukturerad med en prestigelöshet som gör att du får saker gjorda - oavsett uppgift och alltid med hög kvalitet.

Vi söker dig som:

- Har ca 1-3 års erfarenhet av liknande administrativ tjänst
- Är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- Är mycket självständig och noggrann i ditt arbete
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Excel


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet.

Vi erbjuder

- Möjligheten att få arbeta på en ledande advokatbyrå
- En härlig kultur som vanligtvis präglas av många personalaktiviteter såsom sommar- och julfest samt regelbundna after works
- Moderna lokaler i centrala Stockholm (NK-huset)
- En omväxlande vardag där du är involverad i flera delar av organisationen


Om tjänsten

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid till årsskiftet 2021/2022. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 27 december, men urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta HR-koordinator Cecilia Fryxå på Cecilia.fryxa@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Vi ser fram emot din ansökan!



Jämställdhet och mångfald

AG ska vara en arbetsplats där medarbetarna trivs och där varje medarbetare har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. (https://agadvokat.se/sv/om-oss/jamstalldhet-och-mangfald).

Kontaktpersoner på detta företaget

Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring

Sofie Holmbring
072-239 96 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AG Advokat
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 27 december 2020

Besöksadress

Regeringsgatan 38, Stockholm
None

Postadress

Regeringsgatan 38
Stockholm, 11156

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024