Assistent till COO på Plana AB

Assistent till COO på Plana AB

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker nu en driven och självgående Assistent till Plana som i första hand ska stötta COO/juridisk rådgivningsansvarig men även arbeta nära övrig ledning. Tjänsten är nyinrättad varför det krävs tidigare erfarenhet av god struktur, koordinering och förmåga att fånga upp vad som ska göras i lämplig prioriteringsordning. Gillar du att arbeta i en föränderlig och intensiv miljö och trivs bra i snabba beslutsvägar och högt tempo bör du inte missa denna möjlighet.

Arbetsuppgifter
Som Assistent till COO hanterar man högt och lågt. Det kräver en vakenhet och en can-do attityd med förmåga att driva uppgifter självständigt framåt. Du har möjlighet att bli involverad i olika affärsrelaterade projekt och tillsammans med COO driva frågor framåt. Du förväntas bygga en bra struktur för ledningsmöten och ta action på uppgifter som ska slutföras och följas upp. Bland arbetsuppgifterna ingår även bland annat:

• Kalender-management. Du har inblick i och förväntas skapa förutsättningar för en väl fungerande vardag för din chef
• Planering och koordinering av möten och ev resor
• Skapa en god struktur för och stötta COO och ledningen - planering, koordinering, säkerställa material, sammanställningar, notes och uppföljning av action points
• Projektleda och driva interna och affärsrelaterade projekt
• Produktion av presentationer och övrig kommunikation såväl internt som externt, sammanställningar och rapporter
• Hantera kontorsrelaterade frågor ad hoc

Personprofil vi söker
Först och främst behöver du trivas i en tempofylld, entreprenöriell miljö där du får använda dina starka egenskaper som struktur och ordning för att skapa en bra organisation kring dig och COO. Det är ett klart plus om du har intresse för och tidigare erfarenhet från juridisk miljö. Du är en självgående, initiativtagande och självtänkande individ som trivs i teamarbete och att få en del ansvar på dina axlar samtidigt som du har en mycket prestigelös inställning och hög serviceattityd och gillar att hjälpa andra, inte lägger värdering i de enklare uppgifterna som är nog så viktiga i helheten. Vi ser med glädje att du är en relationsbyggande person som tillför en positiv anda på kontoret. Du har lätt att sätta dig in i arbetsuppgifter och hittar lösningar till de utmaningar du stöter på utmed vägen. På Plana arbetar vi i Microsoft Suite och alltmer digitaliserat varför du bör vara uppdaterad kring digitala arbetssätt. Då mycket information kommer att gå ut direkt via dina händer behöver du ha en mycket väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och vara trygg i dig själv med vana att hantera många olika typer av människor och situationer.
Du erbjuds
En utmanande och spännande tjänst i ett företag som fortsätter att växa, med härliga kollegor som sprider en positiv stämning. Ett företag som tycker att det är viktigt att belöna sina medarbetare när det går bra och där personlig utveckling står högt på agendan. Kontoret är beläget i mycket fina lokaler mitt i Täby Centrum. I denna rekrytering samarbetar Plana med Jurek Rekrytering & Bemanning. Känner du igen dig i beskrivningen ovan är du välkommen att ansöka genom att skicka in ett personligt brev och ditt CV. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare victoria.tjernstrom@jurek.se. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Om verksamheten
Plana är uppstickare inom strategisk rådgivning i Företagsrekonstruktioner, Ekonomistyrning, Obeståndsjuridik. klientportföljen är bred och inkluderar många branscher samt sträcker sig från små och stora företag/organisationer. Företaget har 20 medarbetare med gedigen bakgrund inom respektive kompetensområden som juridiska experter inom obeståndsrätt, sakrätt, aktiebolagsrätt, arbetsrätt och skatterätt. Rekonstruktörer, jurister och administratörer med lång erfarenhet inom företagande. Som ett tredje steg har vi även en organisation för ekonomistyrning, affärsutveckling och uppföljning.

Sökord: Assistent, Executive Assistant, Ledningskoordinator, Projektkoordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 13 november 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024