Assistent till Daglig verksamhet enligt LSS

Assistent till Daglig verksamhet enligt LSS

Arbetsbeskrivning

Ref: 20201218 Arbetsuppgifter
Nu söker vi en assistent i Daglig verksamhet enligt LSS och hoppas att du är vår nya medarbetare. Som assistent hos oss kommer ditt uppdrag att vara ett administrativt stöd till cheferna i ledningsgruppen samt andra enheter vid behov. Du kommer tillsammans med en annan assistent att ansvara för bland annat:

- beställningar och inköp

- fakturahantering i ekonomisystemet Ekot

- göra direktupphandlingar

- registrator för digital arkivering

- andra förekommande administrativa uppgifter 

- administration i Praktikplatsen 

- posthantering 

Nytt för detta uppdrag är att du även kommer ge stöd till bemanning- och poolverksamheten i enheten, där 8 heltidstjänster dagligen koordineras mellan 42 olika dagliga verksamheter för att täcka korttidsfrånvaro. Din uppgift blir att se över enhetens behov av vikarier och bemanna med befintlig personal utifrån riktlinjer tillsammans med ansvarig sektionschef. Detta arbete sker främst på morgnarna vilket innebär att du behöver vara tillgänglig på telefon från klockan 07. Vid behov kan du behöva åka ut till en daglig verksamhet för att organisera dagen i samråd med sektionschef. Stöd till sektionschef vid rekrytering kan komma att bli en framtida arbetsuppgift. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig teoretisk inriktad gymnasieexamen (till exempel samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller naturvetenskaplig). Har du eftergymnasial utbildning inom administration, projektledning och/eller ekonomi från yrkeshögskola eller högskola är det meriterande, liksom högskoleexamen med pedagogisk, beteendevetenskaplig eller liknande inriktning.

Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och av att arbeta i HR-, ekonomi eller dokumentationssystem. Du bör även ha kunskap/erfarenhet av LSS. Har du erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och av de system vi använder exempelvis Ekot, Platina, Lifecare/Procapita, Vikariebanken, Praktikplatsen ser vi det som en merit.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och har en god samarbetsförmåga, hög servicekänsla, ett naturligt mod och en förmåga att ta egna initiativ. Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera på svenska såväl muntligt som skriftligt. Du har ett genuint intresse för service och administration i en stödjande roll. För att vara framgångsrik i rollen är du en flexibel och serviceinriktad problemlösare som tar sig an varierande arbetsuppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Vidare ser vi att du är bra på att prioritera, även under stressiga perioder och du levererar i tid utan att tumma på struktur och kvalitet. Det krävs att du har en förmåga att ta egna snabba beslut, kunna organisera och samtidigt ha ett helhetsperspektiv. 

Du är en lösningsorienterad och noggrann person som kan hitta kreativa lösningar på utmaningar som kan uppstå. Tempot är i perioder högt. Du behöver därför ha en god förmåga att prioritera, och kan snabbt byta fokus mellan olika typer av arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, stabil och har ett genuint intresse för människor. Du delar vår värdegrund och möter alla människor med respekt. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, och har lätt för att se vad som behöver göras. Att själv utföra praktiska göromål har du inget emot.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med stort engagemang, hög tilltro till varandras kompetens, och dina kunskaper och erfarenheter efterfrågas. Vi erbjuder även flextid och friskvårdsbidrag.

Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Daglig verksamhet enligt LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism samt personer med förvärvade hjärnskador i vuxen ålder. Insatsen ska bidra till goda levnadsvillkor och möjliggöra meningsfulla aktiviteter. Vi har brukarens behov i centrum och anpassar innehållet så att det är stimulerande och meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. Våra verksamheter finns på mer än 50 olika platser i Malmö och innehållet varierar från sinnesstimulering och social samvaro till arbete på företag i grupp eller enskilt.


I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!


I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 30/7

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal och tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Rekrytering sker löpande. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 16 juli 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024