Assistent till enheten för överförmyndarärenden

Assistent till enheten för överförmyndarärenden

Arbetsbeskrivning

Ref: 20231370

Arbetsuppgifter
Vi söker en assistent till enheten för överförmyndarärenden. Den administrativa funktionen har en central och viktig roll för att säkerställa att verksamheten bedrivs med god kvalitet.

Tjänsten är placerad i sektion 2 där det finns totalt två assistenter samt tio handläggare som arbetar med ansökningsärenden. Vi erbjuder en utmanade roll med varierande och roliga arbetsuppgifter!

Som assistent utför du en rad olika administrativa arbetsuppgifter. Du servar alla handläggare på enheten, totalt cirka 30 personer. De mest förekommande arbetsuppgifterna är diarieföring, att svara på samtal och inkommande e-post samt arkivarbete. Viss fakturahantering förekommer. Du tar också emot besökare.

Kvalifikationer
I denna rekrytering är det av stor vikt för oss att hitta dig som stämmer in på de personliga kompetenser som krävs för tjänsten. Vi ser därför att du som söker har en hög ansvarskänsla och ett gott bemötande mot såväl besökare som kollegor. Du arbetar med verksamhetens bästa i fokus, har förmågan att ta initiativ och själv driva ditt arbete framåt, samt är strukturerad och noggrann. I arbetsgruppen har vi ett nära samarbete och målsättningen är att leverera bästa service till verksamheten och till Malmö stads medborgare. Det är därför av mycket stor vikt att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lätt kan skifta fokus till det som är mest prioriterat i stunden. Det är också viktigt att du delar Malmö stads värdegrund.

För att vara aktuell för tjänsten krävs även att du har:


• En avslutad treårig gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, samhällsvetenskap, administration eller liknande område
• God datorvana
• Mycket god kunskap i Office-paketet
• God förmåga att utrycka dig i svenska, i såval tal som skrift

Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av administrativt yrke samt erfarenhet av arkivhantering. Det är även meriterande om du har viss erfarenhet av fakturahantering och de system vi använder (Wärna Go, Office 365 och Ekot).

Om detta stämmer in på dig kan du vara den personen vi söker! Vi erbjuder flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling.

Om arbetsplatsen
Enheten för överförmyndarärenden ansvarar för tillsynen över förmyndares, gode mäns och förvaltares verksamhet. Enheten fattar också beslut om tillstånd till dessa ställföreträdares olika åtgärder, utser ställföreträdare och beslutar om arvode till ställföreträdare. Enheten utreder också behov av ställföreträdarskap och yttrar sig till tingsrätten i dessa ärenden. Enheten ansvarar även för att rekrytera personer till uppdrag som ställföreträdare och att se till att ställföreträdarna får tillräcklig utbildning för att klara sina uppdrag. Hela enhetens verksamhet sker med stöd av delegation från överförmyndarnämnden.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2023-08-15

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Till en eventuell intervju får du gärna ha funderat lite kring tre referenspersoner som du skulle kunna lämna uppgifter på, i första hand nuvarande och tidigare chefer. Innan anställning behöver du uppvisa en giltig ID-handling (nationellt id-kort eller pass) samt intyg på avslutad gymnasial utbildning.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024