Assistent till kanslienheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats och arbetsuppgifter Vi söker en assistent till kommunens centrala kanslienhet. På kanslienheten är vi fem personer som arbetar ihop; kanslichef, kanslisekreterare, arkivföreståndare samt två assistenter. Kanslienheten ingår i verksamhetsområdet Kommunledning och har som främsta uppgift att ge service till den politiska verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår att skriva ut och skicka ut protokoll och kallelser till kommunstyrelsen, kommunfullmäktige med mera. Du arbetar med Troman, ett datorprogram som hanterar uppgifter om förtroendevalda och de politiska organ som de ingår i. I programmet registrerar och uppdaterar du olika uppgifter, skriver ut närvarolistor, etiketter och olika sammanställningar. Du hanterar också kommunens tomtkö, sköter viss administration kring försäljningen av tomter och har kontakt med tomtsökande. Förutom de här uppgifterna så ersätter du vid behov också kanslienhetens registrator, vilket innebär att du sköter postöppning och stämplar inkomna handlingar och diarieför i programmet Diabas. Kvalifikationer Du har godkänd gymnasieutbildning och god vana av att arbeta med Office-paketet, först och främst Word men även Excel och PowerPoint. För att arbetet ska löpa smidigt är ett krav att du kan skriva texter snabbt på datorn. Att samarbeta faller sig naturligt för dig och att ta egna initiativ likaså. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I Svedala kommun ser vi mångfald som en tillgång och ser gärna sökande med olika bakgrund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svedala kommun
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 11 maj 2010
  • Ansök senast: 25 maj 2010

Liknande jobb


Assistent

16 april 2024

16 april 2024