Assistent till konsult- och rekryteringsteamet hos SJR

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vi på SJR söker nu en person som vill arbeta extra som assistent hos oss. Vi är fjorton glada och engagerade medarbetare som arbetar på kontoret och kulturen här är prestigelös och präglas av värme, professionalism och personligt engagemang. Vi lägger stor vikt vid att du passar in i vår grupp och miljö.

Vad innebär rollen och vem söker vi? Vi har tidvis väldigt mycket att göra och har därför behov av en person som med kort varsel kan komma in och stötta oss i vårt arbete och vi tror oss behöva dig på ca 50-75%, men detta kan variera över tid. För rätt person finns det möjligheter till deltidsarbete även under sommaren. I stort kommer du att assistera konsult- och rekryteringsteamet och dina arbetsuppgifter kommer framförallt innefatta kontor- och personaladministration så som scanning, lägga ut annonser, kalla in kandidater på intervju, samt ta emot kandidater inför intervju. Du deltar med oss vid konsultaktiviteter och andra arrangemang.

Vi söker dig som studerar antingen ekonomi, personal- eller beteendevetenskap och har minst två år kvar av dina studier.Vi lägger stor vikt vid att du är serviceminded, har förmåga att samverka väl med olika typer av människor och att du tycker rekrytering är spännande. Du bör ha en drivkraft att skapa relationer, är flexibel, hjälpsam och har en glad och positiv inställning. I och med flera kontaktytor ser vi att du har ett professionellt förhållningssätt samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och tycker om administration.

Om dessa delar rimmar väl med dig som person kan det vara just dig vi gärna ser i vårt härliga gäng!

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson på telefonnummer 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Deltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 20 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024