OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gnesta ligger i hjärtat av den sörmländska kulturbygden. Här finns den lilla lugna staden och den pulserande livaktiga landsbygden. Här finns naturen runt husknuten med härliga möjligheter till ett aktivt friluftsliv. Vi är 750 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra medborgare den bästa servicen.
Medborgarkontoret ligger centralt i Gnesta, med närhet till tågsstation. Medborgarkontoret hör till enheten för kultur och fritid. Enheten har dessutom det samlade ansvaret för kommunens turistinformation, kulturverksamhet, bibliotek, fritidsgård, simhall, föreningsfrågor m.m. Du är välkommen att bli en av oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent är du kontaktvägen in till kommunen för alla invånare och besökare, och du ger service och information på ett enkelt sätt. Din uppgift är att svara på frågor om kommunens alla verksamheter och hänvisa till rätt myndighet i frågor som kommunen inte ansvarar för. Du håller i bokningar av evenemang och bokning av kommunens samlingssalar. Du hjälper dessutom turister att hitta rätt i kommunen. På medborgarkontoret handläggs borgerlig vigsel, lotteritillstånd, SL-kort för gymnasieelever m.m. Arbetet är mycket flexibelt och uppgifterna är mycket varierande. Besökarens fråga är i centrum. Du kommer ha schemalagd arbetstid vissa kvällar och helger.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha eftergymnasial utbildning inom områden som marknadsföring, försäljning, ekonomi eller liknande. Erfarenhet av kommunal verksamhet samt kännedom om Gnesta kommun är meriterande. Det är en fördel om du har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska. Som person är du lyhörd, flexibel, serviceinriktad, positiv, strukturerad och har ett professionellt förhållningssätt. Du ska ha körkort för bil.