Assistent till Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsavdelningen är en del av Socialförvaltningen och består av fem enheter. En av våra medarbetare går vidare till annan tjänst inom Falkenbergs kommun och därför söker vi en assistent till myndighetsavdelningens enheter. Du kommer att arbeta som verksamhetsstöd med bland annat fakturahantering och ekonomi men även inom personaladministration och andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.





KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet från den typen av verksamhet och liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av Personec, Pulsen Combine, Magna Cura och Raindance.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Rekrytering kommer att ske löpande under annonseringstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Krantz, socialchef
0346-88 61 62
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Annika Olling, Verksamhetsledare
0346-88 63 67
Anette Berglund
0346-88 52 34
Verksamhetschef Karin Fahlman
0346-88 61 96
Tf. Enhetschef Susanna Fogelberg
0346-88 61 69
Verksamhetsledare Annika Olling
072 2432941
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen Falkenberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Falkenberg
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


50% administrativ assistent

50% administrativ assistent

17 juni 2024