Assistent till överförmyndarverksamheten

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.



ARBETSUPPGIFTER
Den 1/1 2015 kommer Sandviken, Hofors och Ockelbo kommuner bilda en enhet under en gemensam nämnd för överförmyndarverksamheten. Vi kommer att skapa ett överförmyndarkontor med Sandvikens kommun som värdkommun och med placering i Sandviken. Arbetet omfattar ärenden som rör god man, förvaltare och förmyndare enligt föräldrabalken samt ärenden som rör god man för ensamkommande barn. Arbetslaget kommer att bestå av 2 handläggare och en assistent. Organisatoriskt är överförmyndarverksamheten placerad på kommunledningskontoret.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.




KVALIFIKATIONER
Överförmyndaren är en förvaltningsmyndighet som utövar tillsyn över och granskar gode mäns/förvaltares och förmyndares verksamhet. I rollen som assistent ansvarar du för att administrera och expediera förekommande uppgifter hos överförmyndaren, granska diverse redovisningshandlingar, ansökningshandlingar samt ge information till ställföreträdare och andra som kommer i kontakt med myndigheten. Tillsynen och granskningen regleras enligt föräldrabalken, förvaltningslagen och lagen om ensamkommande barn.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor och vana av att sätta sig in i lagar och förordningar. Du har kunskaper i ekonomi och privatekonomiska frågor. Du har dessutom god kännedom om kommunal eller statlig verksamhet.
Vi vill att du är noggrann och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024