Assistent till TV avdelningen

Arbetsbeskrivning

Svenska PostkodLotteriet är ett lotteri med ett kommersiellt respektive ett ideellt ben.Det drivs som ett företag, får sina intäkter genom lottförsäljning och ger bort överskottet till välgörenhet.Driften av Svenska PostkodLotteriet sker på kommersiella villkor av Novamedia Svenska PostkodLotteriet AB som sysselsätter ett 100-tal personer på kontoret i Stockholm.Vi arbetar med produktion av tv-program, kundservice, kontakter med välgörenhetsorganisationer,kommunikation, marknadsföring och försäljning.Läs mer om oss på www.postkodlotteriet.se. På Marknadsavdelningen arbetar idag ett tiotal personer med marknadsföring inom TV, reklam och events.I takt med att verksamheten växer behöver nu våra två TV-ansvariga resursförstärkning av en assistent. Tjänsten innebär bland annat att: *Assistera TV-enheten i praktiska och administrativa ärenden av varierande karaktär *Sammanställa presentationer i Powerpoint *Leta och beställa filmklipp vid förfrågningar internt och externt *Sätta upp en arkivfunktion *Sammanställa beställningar till produktionsbolag *Koordinering av resurser kring beställningar från marknadsavdelningen *Korrektur av grafik och marknadsinformation i TV-inslag *Löpande samla in, tillhandahålla och distribuera information internt *Boka och planera möten samt följa upp med sammanställningar och dokumentation *Förbereda dokumentation och hantera administration såsom reseräkningar och utlägg Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och som har minst 2 års jobberfarenhet.Du har antingen högskole-/KY-utbildning inom media/information eller erfarenhet av arbete inom Media/TV-produktion, till exempel som assistent.Du behöver vara van användare av hela MS Officepaketet och ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.För att lyckas i tjänsten som assistent är det viktigt att vara strukturerad, självgående och ansvarsfull.Vi ser gärna att du är en positiv och utåtriktad person eftersom du kommer att ha och initiera kontakt med många olika sorters människor.Din tjänst är händelsestyrd och du ska trivas med att arbeta flexibelt och du kan snabbt anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Då urval och intervjuer kommer ske fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan snarast!Dock senast den 13 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Konsult Niklas Almquist
0733640640
HR Konsult Åsmund Michalsen
0733232133
HR Konsult Niklas Almquist
08 21 68 90 0737-084194
HR konsult Åsmund Michalsen
0733 23 21 33
Rekryteringskonsult Ylva Ottosson
0733914108

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ID. ENTITY AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 juni 2010
  • Ansök senast: 13 augusti 2010

Besöksadress

TEGNÉRGATAN 35
STOCKHOLM

Postadress

TEGNÉRGATAN 35 2 TR
STOCKHOLM, 11161

Liknande jobb


Administratör

Administratör

17 augusti 2023

Redaktionell assistent

23 mars 2010

Lyftplats som redaktionsassistent

22 juni 2010

Dokumentatör till expansivt företag i city

9 april 2010