Assistent till VD

Arbetsbeskrivning

Pon Equipment AB och Pon Power AB är återförsäljare för Caterpillar i Sverige och erbjuder världens största sortiment av entreprenadmaskiner, dieselmotorer och generatoraggregat.Tillsammans med Caterpillar sätter vi en ny standard för begreppet service i vår bransch.Genom kreativitet, kompetens och ansvarstagande skapar vi ett tydligt mervärde för våra kunder.Vi skall bli det första serviceföretaget i vår bransch - hela vägen!Pon Equipment AB och Pon Power AB ingår i Pon Holdings, ett holländskt företag med fler än 500 anläggningar i 15 länder.Det svenska huvudkontoret är placerat i Göteborg och ger support till 350 anställda.Vi har 15 fasta serviceanläggningar från Kiruna i norr till Eslöv i syd samt över 100 fältservicetekniker spridda över landet. Läs mer om oss och vår spännande framtid på vår hemsida www.pon-cat.com Du kommer i huvudsak att vara assistent till vår VD.Du ansvarar för all administrativ service för ledningsgruppen så som rese- och konferensplanering, förberedelser av ledningsgruppsmöten samt sammanställning av rapporter och presentationsmaterial.Då vi arbetar i en internationell miljö kommer mycket korrespondens att ske på engelska likväl som på svenska.Du förväntas driva och delta i projekt och göra utredningar av varierande karaktär.Du kommer även ansvara för specifika marknadsaktiviteter och stödja marknadsavdelningen.Arbetet är mycket varierande och tidvis tidskrävande.Tjänsten är placerad i Göteborg, men kan innebära en del resande i första hand inom Sverige. Tidigare erfarenheter av att ge kvalificerad service och administrativt stöd kommer underlätta för dig i arbetet med att skapa en struktur i din nya roll.Dina muntliga och skriftliga kunskaper i engelska är mycket goda och du förväntas utan hinder översätta och skriva dokument på engelska.Du har mycket goda kunskaper i Word, Excel, PowerPoint och Lotus Notes.Om du har någon form av eftergymnasial utbildning gärna inom marknadsföring så är det meriterande men inget krav.Du är införstådd med att arbetet innebär allt från enklare rutinuppgifter till projektledning av olika slag.Du är en person med stor förmåga att planera, prioritera och strukturera ditt och andras arbete.Vidare har du hög servicekänsla, förmåga att arbeta självständigt och tvekar inte att ta egna initiativ för att avlasta VD.Tjänstens karaktär ställer höga krav på integritet och lojalitet.Du är representativ och arbetar med inlevelse och passion och du utför ditt arbete med stolthet och med glimten i ögat. Vi vill ha din ansökan senast den 13 februari 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 februari 2008
  • Ansök senast: 13 februari 2008

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


22 maj 2024