Assistent - Upphandling

Assistent - Upphandling

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder
Är du nyfiken på arbete inom en verksamhet som ansvarar för strategiska inköp inom offentlig verksamhet? Då finns nu möjligheten att vikariera hos oss som assistent.

Rollens huvudfokus innebär att operativt arbeta med avtalsuppföljning och avtalsvård som rör avdelningens avtal och tillhörande dokumentation. Kontinuerlig kontakt med leverantörer. Kommunikation, i såväl tal som skrift, är en viktig del av arbetsuppgifterna och att informera i våra interna kanaler om det som är relevant för verksamheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Upphandlare, Materialkonsulent och centrallagrets administration. 

Vi söker
Du har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller logistik med erfarenhet  av den här typen av arbetsuppgifter. Du har god datorvana och erfarenhet att arbeta i olika IT-system.

För att trivas i den här rollen behöver man vara nyfiken och lyhörd som person. Vi söker därför dig som tycker om att möta människor med ett professionellt förhållningssätt - är serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt, är flexibel och har en vilja att precis som vi, bidra till den positiva stämningen på vår enhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet 

Vår arbetsplats
Vi på Upphandlingsenheten genomför länsövergripande upphandlingar för hela regionen och stöttar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor. Vi följer aktivt upp avtal och har ett särskilt ansvar för att regionens verksamheter tillämpar upphandlade avtal.  

Du blir en del av upphandlingsenheten som består av 24 medarbetare och finns företrädesvis i Kalmar.

Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap. Arbetsglädjen står i fokus och vi arbetar för att varje dag bli lite bättre!

Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.

Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 28 december 2022

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Operational Procurement Specialist

Operational Procurement Specialist

1 februari 2024

Inköpssekreterare till Materialdepån

Inköpssekreterare till Materialdepån

24 januari 2024

Beredare SP - Toyota

Beredare SP - Toyota

6 oktober 2023