OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistent/administratör
till Servicekontoret
Servicekontoret utgör kommunens interna basresurs för den tekniska utförarverksamheten.Vi är ca 250 anställda och har en omsättning på ca 250 Mkr.
På personalenheten arbetar fem personer och nu söker vi en assistent/administratör.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna är förlagda inom dessa tre områden; 1) nämndadministration, 2) registratur, post och arkiv, m.m. 3) löne- och personaladministration.
Till en början kommer tyngdpunken att ligga på löner och personal, men i takt med att Borås Stad genomför centralisering av löneadministration och att en av våra medarbetare går i pension kommer de andra två delarna att ges större utrymme.
Kvalifikationer: Vi tänker oss att du har gymnasiekompetens och goda kunskaper om offentlig förvaltning.Har du erfarenhet från arbete vid en kommunal förvaltning är det meriterande.Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i lönefrågor, vana vid personal- och lönesystemet Palett är meriterande.Du behärskar svenska väl i både tal och skrift.Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med människor är det viktigt att du är serviceinriktad och tycker om att arbeta konsultativt.Du har också förmågan att ha många bollar i luften samtidigt.
Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.
Välkommen med din ansökan och bifogade merithandlingar till Servicekontoret, Personalenheten, 501 80 Borås, senast 12 juni 2007.