Assistent/HR Administratör till Transmissionstillverkningen

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Transmissionstillverkningen DX söker nu efter en ny medarbetare till vårt HR team. Hos oss tillverkar vi komponenter till växellådor samt axlar och är i dagsläget ca 800 anställda.   

Arbetsuppgifter 
Denna roll är en delad tjänst mellan assistent och HR administratör.
Som assistent inom DX har du varierande arbetsuppgifter och driver ett flertal parallella aktiviteter. Rollen omfattar stöd till PRU-chef, ledningsgrupp samt stöd till övriga chefer och medarbetare inom transmissionstillverkningen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat kalenderhantering för PRU-chef, uppdateringar av DX hemsidor och ledningssystem, konferenser och resebeställningar samt andra förekommande uppgifter. I din roll kommer du att ha många kontaktytor och du kommer att arbeta både självständigt och i team. Du ingår i DX ledningsgrupp och du kommer att vara en del av assistentnätverket inom P&L med samarbeten kring gemensamma frågeställningar och förbättringar.

I rollen som HR administratör är du delaktig i hela kedjan från rekrytering samt nyanställning till avslut och betygsskrivning. Den största administrativa delen kring dessa processer består av personalfrågor som rör allt från administrering runt personalförändringar till inrapporteringar i våra personalsystem.   

Din profil 



• Rollen som assistent/HR administratör ställer höga krav på administrativ kompetens och service, vilket kräver att du har en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt och har förmåga att prioritera samt att arbeta självständigt
• Du är även flexibel och har hög integritet. Detta förutsätter att du har en god social förmåga, är serviceinriktad och trivs med ett stort kontaktnät
• Du har tidigare arbetat i en administrativ roll med support gentemot chefer, helst som assistent
• Vidare vill vi att du minst har gymnasieutbildning, men vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot HR och flera års erfarenhet av administrativt arbete
• Vi ser att du har en stor IT-vana samt är trygg i att arbeta i MS Office olika program
• Du är en kreativ problemlösare med god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Det är även meriterande om du kan spanska och tyska.  

För mer information
Kontakta Ewa Dahlgren, HR Manager, 08-553 832 23, eller Malin Kärling, HR adminstratör/Assistent, 08-553 815 15.

Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och intyg/betyg. Välkommen med din ansökan via HR Inline/Jobbsök så snart som möjligt men inte senare än 19 maj. Urval kommer att göras löpande under ansökningsperioden. Jobb id 20191898


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania Södertälje
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 april 2019

Liknande jobb


4 juni 2024

3 juni 2024

HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024