OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett antal tidsbegränsade anställningar som assistent med funktion som kombinerad PKC-handläggare/telefonist, med tjänstgöring vid länsoperativa avdelningen, polisens kontaktcenter (PKC) Skåne. Placeringsort är Malmö men tjänstgöringsort kan diskuteras.
Polisens Kontaktcenter Skåne sköter telefonväxel, anmälnings- och upplysningsverksamheten för Skåne. Från den 20 september 2004 är PKC Skåne ansluten nationellt, vilket innebär att även samtal från övriga Sverige skall besvaras. Polismyndighetens i Skånes växel servar förutom inkommande samtal från allmänheten även ca 4000 interna anknytningar. PKC enheter finns i Helsingborg, Hässleholm, Ystad och Malmö. Telefonväxeln finns i Malmö med svarsställe även i Helsingborg. PKC-enheten är bemannad kl 0615-2300. Telefonväxeln är bemannad dygnet runt dit även anmälnings- och upplysningsverksamhet styrs över nattetid.
Arbetsuppgifter:
Består i att genom stor flexibilitet växla mellan att arbeta som PKC-handläggare och telefonist och att genom väl utvecklad servicekänsla snabbt, målmedvetet och professionellt möta allmänheten, huvudsakligen per telefon.
Arbetsuppgifterna som PKC-handläggare består i att huvudsakligen upprätta polisanmälningar per telefon och e-post. Informationssökning i syfte att upplysa och ge service till allmänheten i de frågor de ställer per telefon och e-post ligger också i arbetsuppgifterna.
Som telefonist består arbetsuppgiften till största del av sedvanliga telefonistarbetsuppgifter i en storväxel med datoriserade söksystem integrerat med växeln.
Arbetet bedrivs i kontorslandskap.
Kvalifikationer:
Vi vill att Du är serviceinriktad, flexibel och har förmågan att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att Du har lätt för att samarbeta och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Att kunna tala engelska är ett krav. Kunskap i andra språk är en merit. Du ska ha god datorvana.
Meriterande är även kunskaper om och intresse för modern informationshantering. Erfarenhet inom myndigheten, gärna från flera verksamhetsgrenar är meriterande liksom lämplig utbildning/erfarenhet av anmälningsupptagning/upplysning/telefonistarbete.
Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför sökanden bör kunna arbeta under pressade förhållanden och till fälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service.
Vi ser gärna manliga sökande och människor med invandrarbakgrund. Sökande kommer, i förekommande fall, att bli föremål för bedömning och prognos.