Assortment Lead Retail

Assortment Lead Retail

Arbetsbeskrivning

Vi på Nordic Nest befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Med vårt varumärke Svenssons i Lammhult driver vi fem butiker; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm. Nu söker vi en Assortment Lead Retail som ska säkerställa ett utvalt grundsortiment inom segmentet premiummöbler i våra butiker! Tjänsten kommer till största del innebära resor och fysisk närvaro i våra olika butiker, samt ca en dag i veckan på vårt kontor i Kalmar.
Om rollen;
Som Assortment Lead Retail för Svenssons kommer du att ha en helt ny nyckelroll roll inom bolaget. Du kommer ansvara för att skapa attraktiva och kommersiella butiker utifrån butikernas olika förutsättningar och lokala efterfrågan, samt säkerställa att sortimentet har en bredd som även går i linje med det visuella intrycket som helhet. Du blir "spindeln i nätet" genom att ha ett helhetsgrepp om den visuella kommunikationen samt följa upp att den genererar önskad effekt på försäljning.
Du kommer genom anpassning av sortiment, lagerhållning & varuexponering skapa förutsättningar för våra butiker att nå sina högt uppsatta försäljningsmål
Ditt uppdrag handlar i grunden om att förstärka och förtydliga butikskoncept, varumärken och sortiment. Du jobbar i nära samarbete med Category Leads och butikerna och du kommer spendera merparten av din tid ute i våra fysiska butiker.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
I sambråd med butikerna planera för omskyltningar vid t ex säsongsomställningar
Ta fram mallar för respektive butiks kapacitet (exempelvis optimalt antal produkter i respektive kategori m.m.)
Analysera försäljningsstatistik
Jobba mot uppsatta KPI:er
Resultatuppföljning
Utveckla processer för att effektivisera kampanjer, rea, slowmoving
Varuexponering och utveckling av varupresentation
Följa redan uppsatta ramar enligt avtal med vissa leverantörer om tex brandad yta

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som har en stark kreativ ådra och en känsla för skandinavisk design och inredning att få vara en del av vårt härliga team genom en viktig funktion för vår fortsatta tillväxtresa!
Om dig;
För att lyckas i rollen har du en briljant förmåga att förstå affären och vad kunder efterfrågar på marknaden. Du har talang för att knyta samman helheten genom ditt perspektiv på vad som driver försäljning när det kommer till butikskommunikation.
Du är en relationsbyggare som trivs i en dynamisk miljö med hög energinivå och många kontaktytor. Eftersom du kommer ha ett nära samarbete med samtliga butiker är det också viktigt att du har förmågan att vara lyhörd för respektive butiks lokala önskemål.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom möbelbranschen, men viktigare är ditt brinnande intresse och din känsla för skandinavisk design och heminredning.
Vi ser att du har goda kunskaper i Excel, och du har ett intresse av att följa upp genomförda aktiviteter i butikerna genom att se resultat i siffror. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation både internt och externt många gånger sker på båda språken.
Vidare gillar du att arbeta operativt och driver ditt arbete framåt utan att fastna i detaljer. Vi har en företagskultur där vi värdesätter att våga utmana nuläget och testa nytt. Vi litar på din förmåga att fatta beslut som tar oss närmre våra bolagsmål, och vi är säkra på att vi på detta sätt kan skapa de allra bästa resultaten tillsammans.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på något av vårat kontor i Kalmar, men tjänsten kommer innebära många resor till våra butiker i Lammhult, Malmö, Göteborg och Stockholm. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Andreas Elmqvist, CPO, på mail andreas.elmqvist@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


Assistant Store Manager - Stockholm

7 maj 2024