Avdelningsadministratör till Svenska kraftnät

Avdelningsadministratör till Svenska kraftnät

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Division Nät på Svenska kraftnät expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:


* Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
* Fakturahantering
* Mötes- och konferensbokningar
* Protokollskrivning
* Planering av möten och workshops
* Samordning mellan enheter och avdelningar


Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Här finns en utvecklingsmöjlighet i rollen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Har minst 3 års erfarenhet av självständig administrativa arbetsuppgifter, liknande som beskrivs ovan
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office.
- Har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso.
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet.
- Skall behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av att arbeta med administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal.
* Erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd åt chefer.


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Sundbyberg

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 september 2022

Kontorist

Kontorist

24 september 2022

Administratör på Galore 50%

Administratör på Galore 50%

24 september 2022