Avdelningsadministratör till välkänt bolag inom energibranschen

Avdelningsadministratör till välkänt bolag inom energibranschen

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Om rollen 

Till vår kund i Sundbyberg söker vi en erfaren avdelningsadministratör som kommer att arbeta som administrativt stöd till chefer, vara deras högra hand och underlätta deras vardag.

Här finns många möjligheter att få ett långt, varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social, självgående och serviceinriktad.

Arbetsuppgifter

För att passa i rollen ser vi gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter såsom

• Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
• Fakturahantering
• Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar
• Protokollskrivning
• Planering av möten och workshops
• Intern omvärldsbevakning över divisionsgränser
• On/Off/Changeboardning
• Beställningar av olika slag
• Samordning mellan enheter och avdelningar
• Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Här finns en utvecklingsmöjlighet i rollen

 

Vem tror vi att du är?

För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:

• Eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi, HR eller administration, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet, statlig eller kommunal och om du har erfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso.

Som person vill vi att du är driven, självständig och engagerad. Du samarbetar bra och är kommunikativ. Vidare är du utåtriktad, tydlig och har bra initiativförmåga. Vi uppskattar också ödmjukhet och att du kan vara en förebild för andra. 

Arbetstid/Varaktighet

Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på heltid via oss på The Place med start 14 januari 2024. Uppdragsperioden sträcker sig till december 2025 med goda chanser till förlängning. Du utgår från kontoret i Sundbyberg och arbetar vardagar mellan 8-17 med möjlighet till flexibilitet. Säkerhetsprövning krävs med anledning av att du kommer att hantera hemliga uppgifter. Du har i viss mån möjlighet att arbeta från eget kontor, eller på distans.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: avdelningsadministratör, Sundbyberg, myndighet, energibranschen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024