Avdelningschef, After Sales

Arbetsbeskrivning

Avdelningschef, After Sales, IKEA Customer Support Centre, Älmhult

Om dig
Du har bland annat följande kunskap, förmåga och erfarenhet:
Vi söker dig som har några års ledarerfarenhet, känner dig trygg i din ledarroll och har ett förhållningssätt som genomsyras av enkelhet och ödmjukhet. Ett krav är att du i dina tidigare roller har varit ledare för andra ledare.
Erfarenhet av liknande kundorienterad verksamhet som präglats av en snabb föränderlig miljö med flera interaktionskanaler.
Du har tidigare erfarenhet av att fastställa och genomföra handlingsplaner samt har haft budget- och resultatansvar.
Du är kommunikativ, flexibel och har erfarenhet av och motiveras av att tillsammans med andra driva din avdelning mot gemensamma enhetsmål, men även förmågan att jobba självständigt.
Förmåga att se förändringsbehov och möjliggöra för förändring samt driva på förändringsarbete inom avdelningen.
Mycket god förmåga att prioritera, delegera och organisera eget och andras arbete på ett enkelt och effektivt sätt.
Har en passion för heminredning och ett stort kundfokus samt motiveras av att bidra till en berikande kundupplevelse.
Om jobbet
After Sales, arbetar för att våra kunder ska känna sig trygga i att reklamera produkter eller med att får hjälp med frågor som rör deras produkter/frågor i efterköps-fasen. After sales uppdrag är att hantera reklamationer kopplat till hela IKEAs sortiment, men även mer specifika reklamationer gällande vitvaror, personliga bänkskivor samt skada på person och egendom. Uppdraget består också av att supportera Sverige varuhus i mer komplexa reklamationsärenden.

Om uppdraget
Bland annat ingår följande i tjänsten:
Se till att IKEAs kunder får bästa möjliga kunduppupplevelse i samband med sin reklamation/frågor i efterköps-fasen.
Se till att avdelningen utvecklas i takt med att kundens köpprocess förändras, genom att följa upp avdelningens processer och arbetssätt så att vi arbetar på ett effektivt och korrekt sätt.
Verka för en hög medarbetarenöjdhet och en god inkluderande arbetsmiljö på avdelningen.
Coacha, involvera och inspirera Teamledare och medarbetare på avdelningen och se till att utveckla och stärka deras kompetens till att nå relevanta mål och överenskomna utvecklingsplaner, både på individ- och avdelningsnivå.
Vara delaktig i att bemanningen är optimerad utifrån verksamheten och kundernas behov.
Aktivt arbeta för att uppnå enhetens och avdelningens mål. Din uppgift blir att kommunicera dessa mål på ett tydligt och lättförståeligt sätt för att öka medarbetarnas engagemang och delaktighet.
Se till att vi arbetar på ett kostnadseffektivt sätt.
Samarbeta med olika funktioner på Customer Support Center och inom IKEA för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov.
Tjänsten är tillsvidare och tillsättning är enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten kontakta Customer Resolution Manager Marie Gahlin, e-mail: marie.gahlin@ikea.com, telefon: +46 (0)72 352 88 72 eller HR Generalist Rasmus Hermansson, e-mail: rasmus.hermansson3@ikea.com, telefon: +46 (0)72 352 70 54. För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Service Centre, +46 (0)476 58 75 00.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089052
Avdelningschef Sanna Söderberg
060-6089089
Funktionschef Liv Bengtsson
060-6089056
Restaurangchef Niklas Jonsson
060-6089058
Rekrytering HRSC
0476-587500
HR-chef Christina Mörtsjö
060-6089052
Säljchef Roy Kranenbarg
060-6089140
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Human Resource

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 oktober 2016

Besöksadress

IKEAGATAN 1
ÄLMHULT

Postadress

None
ÄLMHULT, 34381

Liknande jobb


Senior Manager

26 januari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024