Avdelningschef Byggprojektering

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden. Vår organisatoriska och tekniska bredd gör att vi redan är ledande i branschen inom flera områden. Tyréns ägs av Sven Tyréns Stiftelse, en ägandeform som ger oss möjlighet att återinvestera vår vinst i forskning och innovation.
Om tjänsten

Som Avdelningschef för avdelningen Byggprojektering kommer du arbeta inom vårt tjänsteområde Konstruktion. För att hitta mer information om vad vi gör inom detta tjänsteområde klickar du här.

Som avdelningschef är du den som står närmast medarbetare och den som dagligen ska ge dem stöd i sin utveckling. Du har ansvaret för att affärsplan upprättas och följs, att avdelningen presterar det resultat som är förväntat samt att bemanningen inom avdelningen är adekvat för de uppdrag som ni arbetar med. I rollen ingår att arbeta en del av din tid i uppdrag.

Du kommer ha fullt personal- och resultatansvar och en mycket viktig roll vad gäller att leda och utveckla dina medarbetare samt verka för att bygga en stark lagkänsla.

I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:


• Med engagemang och initiativ proaktivt bidra till att vi uppnår de gemensamma målen
• Driva den kort- och långsiktiga utvecklingen av företagets affärer och interna arbetssätt
• Leda och fördela arbetet genom att bemanna uppdragen på bästa sätt för kunden och Tyréns
• Säkerställa att våra leveranser genomförs med förväntad kvalitetsnivå och inom budget
• Aktivt delta i affärsområdets ledningsgrupp med frågor som driver hela affärsområdet framåt
• Genom delegering och andra medel stimulera till ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat
• Säkerställa tillgången på den kompetens som krävs för att nå våra mål

På Tyréns är ett gott samarbete nyckeln till framgång. Vi är måna om att det interna arbetsklimatet och medarbetaren alltid står i fokus. Vi erbjuder dig bland annat attraktiva uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge i Luleå eller Skellefteå. På kontoret har vi ett fint samarbete med övriga kollegor, men hos oss har man även möjligheten att arbeta hemifrån en del av sin arbetstid om så önskas.

Vem är du?

Vi söker dig som har:


• En relevant eftergymnasial utbildning och gärna högskoleutbildning alternativt kan längre relevant arbetslivserfarenhet väga upp
• Flera års erfarenhet av en arbetsledande roll med ett administrativt ansvar och erfarenhet från anbudsarbete.
• Ett förflutet från byggbranschen, gärna som konstruktör, projektledare, uppdragsledare eller annan relevant roll

Som person:


• Är du en självgående och affärsmässig ledare som har förmågan att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter samt se saker ur ett helhetsperspektiv
• Arbetar du strukturerat, är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet
• Är du förtroendeingivande, bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation
• Är du en ödmjuk, lyhörd och serviceorienterad lagspelare som trivs av att stötta både medarbetare och kunder

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är hjärtligt välkommen med din ansökan! Det är bara att klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Mikael Magnusson
Affärschef Konstruktion & Installation
Mejl: mikael.magnusson@tyrens.se
Telefon: 010-452 26 48

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


18 maj 2024

18 maj 2024

Site and Operations Manager till ANDRITZ NAF

Site and Operations Manager till ANDRITZ NAF

16 maj 2024