Avdelningschef individstöd, vård och omsorgsförvaltningen

Avdelningschef individstöd, vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Är du en person som tycker om att leda, skapa struktur och samtidigt vara nyfiken på förändring och utveckling? Nu har du möjligheten att få vara med och sätta en verksamhetsplan i rörelse som bygger på en humanistisk värdegrund där ett lågaffektivt bemötande är stommen i vårt arbete.

Enheten Individstöd består av fyra psykiatriboenden och boendestöd i ordinärt boende. Sammanlagt handlar det om ca 500 kunder och drygt 80 medarbetare fördelat på tre geografiska tredjedelar. Varje tredjedel innehåller psykiatriboende samt boendestöd i ordinärt boende och vi som tillgodoser kundernas behov i varje tredjedel är boendestödjare, assistent och avdelningschef. Till stöd finns vikarier, utvecklingspedagog samt en enhetschef.

Nu söker vi dig som vill ansvara för en tredjedel. Vi ger dig förutsättningar och förtroende att göra ett bra arbete samtidigt som du har tillgång till ett nära ledarskap från din enhetschef som har det övergripande och totala ansvaret för hela enheten. Du kommer att ha bra och nära stöd från ekonom, utvecklingsledare och HR.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innefattar att tillsammans med ledningsgruppen ansvara för genomförande och uppföljning av enhetens uppdrag enligt fastställd verksamhetsplan och resurser samt att leda utveckling av medarbetare, organisation och verksamhet. Uppdraget omfattar ett utdelat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Vår vision är att vi ska bli Sveriges bästa enhet inom vård och omsorg för såväl kunder som medarbetare. Det blir vi genom att vara en utvecklande och attraktiv arbetsplats där vår vardag genomsyras av att vi löser uppgiften utifrån evidensbaserade metoder, vi gör det tillsammans, vi är raka och tydliga samt har roligt på jobbet.

KVALIFIKATIONER
Den nya avdelningschefen är en person med relevant högskoleutbildning och erfarenhet av ledarskap. Viktiga förmågor är att kunna leda i förändring, kommunicera tydligt och vilja leda utifrån uppdraget. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad och jobbar gärna självständigt likväl som tillsammans med andra. Du är serviceinriktad med mycket tålamod och ser möjligheter i förändringar.

Vi lägger stor vikt vid Västerås stads värdegrund Alltid bästa möjliga möte. I den här rollen vill vi därför att du är en person som lever detta under din arbetsdag. Som person behöver du kunna ta eget ansvar för dina uppgifter samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra. Du ska tycka om att det är en varierande arbetsdag där du själv skapar din egen struktur och har lätt för att planera, prioritera samt omprioritera. Du arbetar med ett nära ledarskap samt tycker om att samverka med andra, både inom och utanför enheten.

Du har goda kunskaper för att arbeta i IT-system och det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i system som exempelvis schemasystem, fakturasystem, bokningssystem mm. Självklart har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift.

B-körkort krävs.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 12 september 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Förståndare

Förståndare

15 november 2023

23 oktober 2023

Arbetsledare

Arbetsledare

19 september 2023