Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med att forma omsorgsförvaltningens avgiftsgrupp.

Har du hjärtat inom avgiftshandläggning och är intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens behov? Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med oss!

Som avgiftshandläggare på omsorgsförvaltningen är du en del av avgiftsgruppen tillsammans med två kollegor och tillhör avdelningen för administration och utveckling .

Det här erbjuder vi dig!
I ditt arbete som avgiftshandläggare följer du brukarens avgifter. Uppdraget utförs med en hög grad av självständighet där du ansvarar för utredning, bedömning och beslut enligt Socialtjänstlagen kap 8. Du ansvarar även för debitering, svarar på frågor och rättar felaktiga fakturor. Tjänsten innebär ett nära samarbeta med enhetscheferna men också regelbunden kontakt med andra sektioner, förvaltningar och myndigheter. I ditt uppdrag ingår även att ansvara för uppdateringar i vårt verksamhetssystem tillsammans med systemansvarig.

Som avgiftshandläggare arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten. Du är delaktig i framtagandet av informationsmaterial om avgifter och att upprätta rutiner. Målet är att alla ska få rätt avgifter vilket innebär täta kontakter med brukare/kunder och andra samarbetspartners.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna och med flerårig erfarenhet från administrativ tjänst där handläggning av avgifter för personer inom äldre- och funktionsnedsättning stöd och service ingår. Vi fäster extra vikt vid din förmåga att ta initiativ, samt att du har ett gott bemötande i alla lägen. Du har också förmåga att kunna förmedla och förklara regler för brukare och dess anhöriga.

Arbetet i avgiftsgruppen är teamorienterat. Därför är det viktigt att du har förståelse för och trivs med att arbeta i team.

Det krävs att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Du har god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Vi tror att du har erfarenhet av arbete med ekonomisk inriktning. Goda datorkunskaper i framför allt Word, Excel och erfarenhet av att arbeta i Procapita/VoO.

Vi tror att du är en serviceinriktad, strukturerad, positiv, nyfiken och nytänkande person som gärna vill utveckla arbetet och själv utvecklas, i syfte att vi tillsammans ska bli ännu bättre. Du kan organisera och planera ditt arbete självständigt, är flexibel och klarar av att behålla koncentrationen och lösa problem även när det är mycket som händer samtidigt. Det kommer att läggas mycket vikt på dina personliga egenskaper.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår https://www.hassleholm.se/download/18.34bd16841562b9afcb75180/1481530551429/PopulärutgÃ¥va medarbetar- och ledarpolicy.pdf  

Övrigt

Vi tillämpar löpande rekrytering, så du är välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Om oss

Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Välkommen att bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024