Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Gillar du att jobba serviceinriktat med administration? Har du gymnasieutbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet? Ekonomienheten på sektor vård och omsorg söker en avgiftshandläggare är du vår nya kollega?

Sektor vård och omsorg erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter inom vård- och omsorgsverksamheten samt sköta faktureringen. I dina arbetsuppgifter kan ingå att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor om avgifter och fakturor från enskilda. Du har även mycket kontakter inom organisationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du som söker har några års arbetslivserfarenhet inom administration och/eller kundservice. Önskvärt är erfaren-het från myndighetsutövning. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Finska språkkunskaper är meriterande.

Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om siffror, har sinne för ordning och reda samt att du självständigt kan planera ditt arbete. För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, serviceinriktad och kan möta människor med värdighet. Du värnar om att ge god kvalitet trots högt tempo och krav på dokumentation. Erfarenhet från arbete med verksamhetssystemet Procapita är meriterande.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024