Avgiftshandläggare till beställarenheten för äldre i Skarpnäck

Avgiftshandläggare till beställarenheten för äldre i Skarpnäck

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldre är en enhet som ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS.

Enheten leds av en enhetschef och en biträdande enhetschef som är handläggarnas närmsta chef. Därutöver finns det administrativt stöd och specialfunktioner.

På enheten arbetar 13 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning. Vi arbetar aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor. Gruppen består av många erfarna handläggare och nyanställda får en mentor som hjälper dem att komma in i arbetet på enheten. Vi kommer att initiera ett nytt arbetssätt till 2020 där vi kommer att arbeta i team. Målet med teamen är ökat samarbete, att kapa toppar och att få kollegialt stöd.



Arbetsbeskrivning
Som avgiftshandläggare är du direkt underställd enhetschef. Uppdraget innebär att vara informerad och uppdaterad gällande ekonomisystemet Agresso, samt övriga administrativ arbetsuppgifter på uppdrag av enhetschefeb.

Avgiftshandläggningen innebär:
* Beslut om avgift för alla äldre som har insatser från äldreomsorgen.
* Handläggning olika avgiftsrelaterade ärenden
* Justeringar av fakturor.
* Utskick av information.
* Uppdateringar och korrigeringar i systemet Agresso
Därutöver tillkommer beställning av turbundna resor 

Övriga administrativa uppgifter som kan tillkomma är till exempel fakturahantering, utformning och utskrift av olika underlag, rapportering till IVO, protokollskrivande, posthanteringen; framtagning av statistik med mera.



Kvalifikationer
Du har lägst gymnasiekompetens. Ett krav är att du tidigare har arbetat med avgiftshandläggning inom äldreomsorgen.


Övrigt
Som anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid samt friskvårdstimme alternativt friskvårdsbidrag. Du kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Du har också möjlighet att semesterväxla.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024