Avgiftshandläggare (vikariat)

Avgiftshandläggare (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå vård- och omsorgsförvaltningens vision livskvalitet hela livet.



ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som avgiftshandläggare innebär att utreda, handlägga och besluta i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom social omsorg. Avgiftshandläggaren ansvarar för den månatliga debiteringen av verksamheternas avgifter samt kontrollerar och granskar uppgifterna i verksamhetssystemet. I uppdraget ingår även fakturering och arkivering av personakter. I arbetsuppgifterna ingår även att bevaka de förändringar som sker inom avgift-och pensionsområdet samt utveckling av verksamheten.

Arbetet innebär kontakt med kommuninnevånare, anhöriga, biståndshandläggare, chefer och berörda myndigheter. Avgiftshandläggaren kan även vid behov informera om avgifterna vid träffar med olika intresseorganisationer. Arbetet sker självständigt utifrån riktlinjer och rutiner. Meriterande är om du tidigare arbetat i verksamhetssystemet Life Care och Raindance.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med önskemål om ekonomisk eller administrativ inriktning. Det är meriterade om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du har ett professionellt bemötande och lätt att samarbeta med andra.

I denna tjänst är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och har sinne för detaljer. Du behöver ha en god förmåga att självständigt kunna planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. I uppdraget ingår det att du tar egna initiativ till lösningar på utmaningar som uppstår. Du har en hög grads av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad. Arbetet ställer krav på goda datakunskaper och kommunikativ förmåga vilket bland annat innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Myndighetsenheten VON
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2025
  • Ansök senast: 2 mars 2025

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010