AVM Planner

AVM Planner

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill jobba med rörlig bild och ljud och genomföra de mest effektiva och framgångsrika reklamkampanjer för våra kunder. Vi är ett team på ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm (även om vi just nu arbetar mestadels hemifrån).
Har du några års erfarenhet av planering och köp av TV, radio, webb-tv, och podd, plus ett stort intresse för marknadsföring och medieutveckling? Perfekt, då vill vi gärna prata med dig!
Du kommer att ingå i ett passionerat och resultatfokuserat team och arbeta tillsammans med de bästa specialisterna i branschen. Arbetet innebär även ett tight samarbete med våra kollegor inom nätverket på regional nordisk och internationell nivå. Vi gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och att vara en del av ett globalt nätverk innebär att vi har fördelen att arbeta med några av de mest prestigefulla globala varumärkena med möjligheter att utvecklas och ligga i framkant. Tillsammans med byråerna Initiative och UM ingår vi i det globala medie- och kommunikationsnätverket IPG. Några av de kunder som vi arbetar med är bland annat Spotify, Carlsberg, Amazon, ICA, American Express och många fler.
Vi garanterar att din karriär hos oss kommer att vara varierad och spännande. I en bransch med ständig förändring erbjuder varje dag nya utmaningar och om du är mån om att arbeta i framkant och bli bäst på det du gör kommer din tid hos oss att skapa oändliga möjligheter för framtiden.
Vi jobbar med individuella handlingsplaner med fokus på din personliga utveckling och karriärsmål. Du kommer även att ha tillgång till en mängd olika verktyg, kurser, interna sessions och möten med representanter från media.
Ansvar
Du kommer att ansvara för våra större kontons Audio&Video affär, med fokus på allt från strategi, planering till rapportering och analys. Du medverkar i interna och externa möten och leder samtalen kring utveckling inom rörlig bild och ljud.
Erfarenhet & kompetens
För att lyckas i rollen tror vi att du har ca 2-5 års erfarenhet av planering och köp av media. Du är van att självständigt hantera kampanjer och projekt inom området samt föra dialog med kunder, representanter från mediehus, och dina kollegor på andra avdelningar.
Det är nödvändigt att du känner dig bekväm med verktyg som: AdMax, AdvantEdge, K2, Marathon, mm.
För att trivas och lyckas i rollen är du som person proaktiv, serviceminded och strukturerad.


Ansökan
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Ansökan görs via länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer sker löpande (just nu över Teams), så skicka in din ansökan så snart som möjligt!


Om oss
Mediabrands i Sverige består av flera olika konsultbyråer med spetskompetenser, inom bl a mediestrategi, e-commerce, MarTech, Medieköp och partnerskap. I Sverige består Mediabrands av två fullservice byråer inom marknadsföring och kommunikation, Initiative och UM. Våra inhouse byråer Magna, Matterkind och Reprise levererar förstklassiga tjänster inom analys och alla typer av medieköp (Print, utomhus, Audio-Visual Media, sökordsmarknadsföring, sociala medier och programmatiska köp). Marvelous är vår kreativa studio dit kunder vänder sig för att få experthjälp inom strategi och produktion av distributionsnära innehåll och visuell kommunikation.
Mediabrands Sverige har 75 anställda och i Norden är vi drygt 300 passionerade medarbetare.
Mediabrands är en del av Interpublic Group (NYSE: IPG). För mer information, besök gärna www.ipgmediabrands.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PMI Initiative/Universal Media AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Postadress

Grev Turegatan 11 A
Stockholm, 11497

Liknande jobb


Digital marknadsförare till Bokadero

Digital marknadsförare till Bokadero

17 maj 2024

17 maj 2024