Avonova Hälsa söker utbildningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Avonova är i kraftig tillväxt och vi utvecklar vårt utbildningsutbud. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt utbildningserbjudande. Den här rollen är en viktig del i koncernens utveckling och planering av kurser och utbildningar till våra kunder och anställda. Avonova har ett flertal kursinstruktörer som på grund av den kraftiga efterfrågan vi ser inom området nu behöver hjälp med koordinering av sina kurser.

Vi söker dig som är en serviceinriktad, lösningsorienterad, teknikkunnig doer. Du är en person som är van vid att planera/prioritera under din arbetsdag och ibland även hantera parallella uppgifter. Du har erfarenhet och intresse av projektledning, från uppstart till avslut.

Rollen rapporterar till en av våra säljchefer men jobbar också 50% för HR-avdelningen. Du kommer att vara placerad i Stockholm.

Arbetsuppgifter

- Planering och koordinering av öppna utbildningar på hemsidan och i vårt interna learning-verktyg
- Administration och support i utbildnings-plattformarna Frontcore och Thinkifik (bokningar, beställningar och kursinformation och kursintyg) samt Learnster för interna utbildningar
- Hantering av kompetensdatabasen ID06
- Projektledning och redigering av interna utbildningar
- Stöd till utbildare vid bokning, fakturering, deltagaradministration och statusrapporter
- Koordinering av större eller nationella utbildningsuppdrag (ex HLR)
- Kompetensinventering utbildare
- Stöd till utbildare vid digitala utbildningar via Teams eller Quickchannel

Kompetenser

- God teknisk/IT-kunskap
- Lösningsorienterad
- God stilistisk förmåga samt vana att uttrycka sig skriftligen
- Serviceinriktad
- Noggrann
- Erfarenhet av projektledning är meriterande
- Erfarenhet av LMS (learning management systems) är också meriterande



Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina Alexandersson, nina.alexandersson@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avonova Försäljning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2023
  • Ansök senast: 6 september 2023

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024