Avtalscontroller till Bodens kommun

Avtalscontroller till Bodens kommun

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarsfull och analytisk person som vill vara med och kvalitetssäkra Bodens kommuns upphandlingsprocess?

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Som ett led i att ytterligare kvalitetssäkra vår upphandlingsprocess söker vi nu en Avtalscontroller som är en helt ny tjänst. Som Avtalscontroller kommer du leda och utveckla processen för avtalsuppföljning och skapa ett metodstöd för kontinuerlig uppföljning av leverans i förhållande till upphandlade avtal. Du medverkar till att bygga upp en strategisk uppföljningsprocess av avtal utifrån ett systematiskt tankesätt. Du genomför löpande avtalsuppföljning samt spendanalyser. Vidare bidrar du till en god följsamhet mot våra ramavtal genom regelbundna och återkommande kontroller och analyser av avrop. I rollen ingår även att arbeta med omvärldsbevakning samt ta fram underlag och statistik inför olika typer av beslut, som exempelvis kostnads-, leverantörs- och marknadsanalyser.

Som Avtalscontroller tillhör du inköps- och upphandlingsenheten som är en del av kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och du kommer att rapportera direkt till inköps- och upphandlingschefen. Du jobbar tätt tillsammans med upphandlare och tar fram arbetsrutiner för hur rapporter och resultat av kontroller ska användas i upphandlingsarbetet. Du kommer även att ha tät kontakt med kommunens övriga förvaltningar

Din profil
Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning gärna med inriktning mot ekonomi eller juridik. Alternativt annan erfarenhet som vi bedömer relevant för arbetsuppgifterna. Du har några år i yrkeslivet där du skaffat dig erfarenhet av att leda och utveckla processer. Tjänsten kräver att du behärskar Officepaketet och har goda kunskaper i Excel samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna förklara komplexa samband på ett förståeligt och enkelt sätt.

Vi ser det som meriterande om du har
• Kunskap inom lagen om offentlig upphandling
• Arbetat med avtalsuppföljning och avtalsanalys samt i system kopplat till inköpsanalys och upphandling
• Erfarenhet från offentlig sektor eller andra stora organisationer
Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, är analytisk, strukturerad, driver dina processer självständigt framåt och har förmåga att överblicka helheten samt arbetar med stor noggrannhet. Du är flexibel och kan anpassa ditt arbete efter verksamhetens behov. Du har god samarbetsförmåga och har en kommunikativ förmåga samt ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, men du anställs direkt av Bodens kommun. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Nylund via e-post: veronica.nylund@studentconsulting.com

Fackliga representanter:
Marianne Ericsson Westin, Vision, 0921-620 00 (växel)
Carina Strömbäck, Akademikerförbundet SSR. 0921-620 00 (växel)
Akavia, 010-303 75 00

Sista ansökningsdag: 2022-08-07.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024