Avtalscontroller till Socialtjänstavdelningen Ledningsstöd - 2 tjänster

Avtalscontroller till Socialtjänstavdelningen Ledningsstöd - 2 tjänster

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Vill du vara med och utveckla rollen som avtalscontroller - Vi söker nu två (2) personer som idag vill arbeta som avtalscontroller med fokus mot direktupphandling och förhandling av avtalsvillkor (vikariat), eller vår nya tjänst som har fokus på granskning av fakturaunderlag för att motverka välfärdsbrott (tillsvidareanställning).

Båda tjänsterna innebär ett stort ansvar med fokus på ekonomistyrning.

Våra lediga tjänster är:

- en (1) vikarier för ett föräldravikariat till tjänsten "Avtalscontroller med fokus mot direktupphandling och förhandling av avtalsvillkor".
- en (1) tillsvidareanställning för tjänsten "Avtalscontroller med fokus på granskning av fakturaunderlag".

Socialtjänsten i Skärholmen har ett nära samarbete med Södertörns Högskola.

I rollen som "Avtalscontroller med fokus på direktupphandling och förhandling av avtalsvillkor" ingår att:

- Bistå avdelningens chefer med direktupphandling.
- Ansvara för avdelningens arbete med upprättande/revideringar samt implementering av processer, rutiner och arbetssätt kring avtalstecknande vid placeringar utanför LOV- eller ramavtal.
- Bistå avdelningens chefer med omförhandlingar av befintliga avtal.
- Stödja avdelningens chefer i tolkningar av vad som ingår i LOV- och ramavtal.
- Ansvara för avdelningens arbete med upprättande/revideringar samt implementering av processer, rutiner och arbetssätt kring avtalade boenden. 
- Bistå avdelningens chefer och andra stödfunktioner med framtagande av diverse underlag
- Ansvarar för att inhämta den kunskap som krävs för att utföra arbete.
- Bidra till den egna och gruppens gemensamma arbetsmiljö och utveckling.
- Vikariera den andra avtalscontrollern vid dennes frånvaro.

I rollen som "Avtalscontroller med fokus av granskning av fakturaunderlag" ingår att:

- Ansvara för avdelningens arbete med systematisk granskning och 
analys av leverantörers faktureringsunderlag för utförande av vård- och omsorgstjänster.
- Ansvara för förvaltningens uppföljning av avtal med utförare av vård-
och omsorgstjänster, arbetet samordnas centralt i staden.
- Ansvara för avdelningens arbete med upprättande/revideringar samt implementering av processer, rutiner och arbetssätt kring egenavgifter hyresskulder och dylikt
- Bistå avdelningens chefer och andra stödfunktioner med framtagande av diverse underlag
- Ansvarar för att inhämta den kunskap som krävs för att utföra arbete.
- Bidra till den egna och gruppens gemensamma arbetsmiljö och utveckling.
- Ersätta den andra avtalscontrollern vid dennes frånvaro

Vi vill att du har:

- Civilekonomexamen 240 hp eller Ekonomexamen 180 hp, alternativt annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
- Erfarenhet av Controllerarbete i stödjande roll till chefer 
- Goda kunskaper i excel
- God kommunikativ förmåga  i svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett analytiskt förhållningssätt med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du tar initiativ, driver processer vidare och är van att arbeta självständigt mot givna mål.

För att trivas med rollen så söker vi dig som har en hög social kompetens och kommunikativ förmåga och där lyhördhet, tydlighet och engagemang är egenskaper som beskriver dig. Du har ett inkluderande sätt med förmåga att följa upp resultat och pedagogiskt kunna förklara för olika målgrupper. 

Tänk på!

Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Arbetspsykologiska tester kan användas som en del av utvärderingsunderlaget.

Vi tror på långsiktighet i våra anställningar och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Provanställning kan tillämpas.

Hos oss i Skärholmen får du

En arbetsplats med tillgängliga chefer, korta beslutsvägar och trevliga kollegor.

De som arbetar på avdelningens ledningsstöd har ett nära samarbete med avdelningens samtliga chefer. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Förvaltningskontoret med medborgarkontor är beläget vid Skärholmens centrum med närhet till tunnelbana och galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Fr o m 2023 byter vi adress och flyttar in i nya lokaler där vi kommer att arbeta aktivitetsbaserat. Möjlighet att arbeta hemifrån (upp till 50 procent) finns när arbetet så tillåter.

Vi har friskvårdtimme på arbetstid. Gym och simhall finns i närhet till arbetsplatsen och årskort kan köpas till mycket förmånligt pris. Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid.

Välkommen till "Skärholmen 2040 En världsstad i miniatyr - mitt i  möjligheternas Stockholm"

 

 

 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024