Avtalsförvaltare

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt bland de högsta i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Just nu söker vi en avtalsförvaltare som vill vara med och påverka, driva vårt arbete framåt och vara med och bidra till ett ännu bättre Västerås.

Närmaste chef: Chef fastighet och lokaler
Organisatorisk tillhörighet: Fastighet och lokaler, Förvaltning

Avtalsförvaltare hos MImer har ett övergripande ansvar för företagets uthyrning av kommersiella lokaler och kontakten med dess hyresgäster. Rollen ska utveckla företagets lokaler med syfte att utveckla områdena i rätt riktning. Vidare ska man driva utvecklingen av lokalverksamheten, vilket innebär att hitta hyresgäster, finna balans mellan investeringar, områdets utveckling och affärer.

Dessutom har rollen ett förvaltningsansvar som fastighetsägare och beställare av FM-tjänster på Mimers huvudkontor. Ansvarig för gemensamhets- och samfällighetsföreningar på ett stort område under uppbyggnad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Kontakt med lokalhyresgästen
- Hitta lämpliga hyresgäster till Mimers kommersiella lokaler
- Fastighetsägaransvar/förvaltare för Mimers huvudkontor - Ekonomi och övergripande förvaltning
- Ansvarig för Mimers uppdrag i gemensamhets- och samfällighetsföreningar på ett stort område under uppbyggnad.
- Vara samordnare och ansvarig för Mimers centrumanläggningar
- Representera Mimer i hyresnämnden gällande kommersiella lokaler
- Avtalsansvarig, förhandling, uppsägning och uppföljning
- Samverkan med områdescheferna kring önskad områdesutveckling
- Ansvara för att aktuell lagstiftning inom området följs
- Räkna på lönsamhet vid ombyggnad/uthyrning


Profil
Utbildning
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av förvaltning
- Meriterande med tidigare erfarenhet av lokaluthyrning
- Nödig kännedom om hyreslagstiftning
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift


Kompetens och yrkeserfarenhet
Personliga egenskaper
Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.

Relationsskapande, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller dem.

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Initiativtagande, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.

Vi ser fram emot din ansökan senaste den 31/3. Vi kommer göra urval och intervjuer fortlöpande. Har du frågor kan du vända dig till Per Ekström som är chef för Fastighet och Lokaler. 021-39 72 63.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 1 september 2021

Liknande jobb


FASTIGHETSINGENJÖR 100%

FASTIGHETSINGENJÖR 100%

3 april 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

7 mars 2024

Fastighetssamordnare

20 mars 2024