Avtalsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill bli vår nya Avtalsförvaltare till Mimer!

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige, 2020, enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.

Du kommer ha ett helhetsansvar för alla hyresavtal avseende kommersiella lokaler i Mimers fastighetsbestånd. Rollen innebär förutom att säkerställa affärsmässighet i avtalshanteringen även mycket direktkontakter och relationsbyggande med hyresgästerna. Arbetet innebär också att vara ute på plats i fastighetsbeståndet och hålla kontakt med hyresgästerna och kontakten med dess hyresgäster.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kontakt med lokalhyresgästerna
- Förhandlingar och upprättande av avtal
- Ansvar för processer och rutiner för uppföljning av avtal och vakanser mm.
- Strategiarbete avseende det kommersiella hyresavtalsbeståndet
- Räkna på lönsamhet vid ombyggnation/uthyrning
- Omförhandlingar, villkorsändringar och uppsägningar av hyresavtalen.
- Hitta lämpliga hyresgäster till Mimers kommersiella lokaler
- Vara samordnare och ansvarig för Mimers centrumanläggningar
- Representera Mimer i hyresnämnden gällande kommersiella lokaler
- Samverkan med distriktscheferna kring önskad områdesutveckling
- Ansvara för att aktuell lagstiftning inom området följs


Profil

Utbildning

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande

Kompetens och yrkeserfarenhet

- Minst 3 års erfarenhet av förvaltning
- Tidigare erfarenhet av lokaluthyrning
- Nödvändig kännedom om hyreslagstiftning
- God digital kompetens och vilja att utveckla digitala lösningar framåt.
- B-körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift



Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är:

Affärsmässighet, förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.

Relationsskapande, är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, skapar kontakter och underhåller dem.

Initiativtagande, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Kvalitetsmedveten, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. 



Tjänsten är tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 28 februari 2022, men urval kan komma att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 4 augusti 2022

Liknande jobb


Ekonom

Ekonom

13 maj 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

7 maj 2024

Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024