Avtalsledare / Service Account Manager

Avtalsledare / Service Account Manager

Arbetsbeskrivning

Kom till ABB och arbeta i ett team som strävar efter att skapa en framtid där innovativa digitala tekniker ger större tillgång till renare energi.
Service inom svenska ABB har idag en rikstäckande serviceorganisation som erbjuder snabb, korrekt och kvalificerad service. Genom att ha god kunskap om kundens installerade ABB produkter kan vi erbjuda produkter och tjänster som säkerställer och optimerar  men också förlänger livslängden på kundens anläggning. Detta gör vi bland annat genom uppgraderingar, studier, analyser och utbildning inom olika områden såsom drivsystem, motorer & generatorer, kraft-, robot- och styrsystem.
Snabb och korrekt felavhjälpning är en av grunderna för service samtidigt som det blir allt viktigare med en välutvecklad och effektiv underhållsstrategi. Med ett SMART, digitaliserat och hållbart underhåll skapar vi tillsammans med kunderna kontroll över både tillgänglighet, drift och underhållskostnader. 
Dina ansvarsområden
Du blir en nyckelperson i vårt fortsatta arbete med att vidareutveckla vår avtalsaffär tillsammans med våra kunder som finns inom energi-, process- och tillverkningsindustrin.
Du får arbeta nära och tillsammans med våra kunder och hjälpa dem att utveckla sin anläggning.
Du ser över befintliga avtal och säkerställer att innehållet och de ekonomiska delarna är korrekta.
En del av kundkontakten sker via avtalsmöten där det blir din uppgift att utveckla avtalen enligt kundens behov och krav.
Du blir en länk mellan kunderna och ABB, vilket innebär att du kommer att rapportera och följa upp de utförda uppdragen samt föreslå eller genomföra förändringar.
Du ser till att ekonomiska ramar hålls och att alla affärskontakter sköts på ett professionellt sätt.
Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.

Din bakgrund
Du har teknisk högskole- eller civilingenjörsutbildning.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom service och underhåll inom industrin.
Du har lätt för att utrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du trivs med att arbeta i team och agera i ledarrollen.
Du är lyhörd och kommunikativ i möten med kunder och medarbetare.
Du kommer gärna med idéer för att förbättra processer.

Mer om oss
Ta med dig din egen känsla av stolthet och syfte när du hjälper oss att driva fram den fjärde industrirevolutionen - skapa en hållbar framtid för vår planet och din karriär. Gå med i ABB och utnyttja kraften i våra olika globala nätverk, eftersom du samarbetar med och lär dig från våra team i världsklass. Framför allt, utmana dig varje dag. Låt oss skapa framtiden tillsammans.
Rekryterande chef Per-Olof Persson, +4621 32 90 43, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Rose-Mary Olofsson, +4621 34 04 21; Ledarna: Leif Öhrberg, +4621-34 23 25; Unionen: Hannah Norén, +4621 34 23 01. Övriga frågor ställs till Talent Partner Therese Ideblad, +46 725 53 80 40.
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-17!
Annons id SE73401127

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boplatsgatan 8, Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 17 mars 2020

Postadress

Boplatsgatan 8
Malmö, 21376

Liknande jobb


Manager Material

Manager Material

18 april 2024

S&OP and Performance Manager

S&OP and Performance Manager

18 april 2024

Global Product Manager Pulp & Paper

Global Product Manager Pulp & Paper

16 april 2024