Azets söker Business Controller

Arbetsbeskrivning

Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Azets växer med fler bolag och tjänster och vi behöver förstärka vår Financeavdelning med en Business Controller. Hos oss får du en viktig roll i avdelningens gemensamma arbete att stödja verksamheten att prestera sitt bästa.

Du får möjligheten att jobba i ett team med positivt arbetsklimat med högt i tak där alla får komma till tals och nytänk och ifrågasättande uppskattas. Teamet består av ekonomichefen samt två redovisningskollegor och en lönekollega.

I rollen fungerar du som stöd till affärsområdena samtidigt som du behöver kunna utmana verksamheten för bästa resultat. Du understödjer övriga positioner inom Finance gällande redovisning och system.

Arbetsuppgifter som förekommer i rollen är rapportering, budget och forecast, uppföljning och utveckling av KPI:er samt att vara delaktig vid due diligences för både Azets Insight AB och övriga bolag i Azets Holding AB. Arbetet bedrivs i systemet Visma Business och övriga interna IT-system.

Vi söker dig som har

2-3 års erfarenhet av controlling arbete
Goda redovisningskunskaper
Stort systemintresse och mycket goda IT kunskaper
Gärna kunskap av systemet Visma Business
Mycket goda kunskaper i Excel
Meriterande är om du kan projektredovisning och har arbetat i konsultverksamhet
I den här rollen krävs att du arbetar strukturerat och organiserat. Det är viktigt att vara korrekt och slutföra arbetet inom deadlines.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett eget driv där du kan kravställa, utmana och ifrågasätta men på ett lyhört och respektfullt sätt. Du behöver kunna samarbeta och kommunicera med chefer och övriga i organisationen på ett bra sätt för att tillsammans nå gemensamma mål.

Har du allt detta tillsammans med en hög analytisk förståelse där du kan se samband, förstå vad som driver olika delar i verksamheten och koppla ihop olika informationsflöden till en förståelse så vill vi att du söker!

Sök gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Head of Finance Stefan Thurn på stefan.thurn@azets.com alternativt +46 70 582 2330

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelina Bengtsdotter

David Faasth

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverige Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 13 januari 2019

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

La Cours gatan 6
Helsingborg, 25231

Liknande jobb


28 november 2023