Back-office chef

Back-office chef

Arbetsbeskrivning

Compricer är Sveriges främsta prisjämförelsetjänst för privatekonomi. Varje år hjälper vi hundratusentals människor att fatta bättre beslut om sin privatekonomi. Compricer startade 2005 och är en del av Schibsted Media Group med över 5.000 medarbetare i bolag som Blocket, Aftonbladet, Prisjakt och SvD,

Compricer är ett innovativt och framgångsrikt bolag inom fintech. Vi har en god företagskultur med tydlig entreprenörsanda. Compricer har ca 70 anställda och vi erbjuder en hybrid arbetsplats i centrala Stockholm (vi sitter i Schibstedhuset) med hemmakontor någon dag i veckan om så önskas.

Vi söker nu en chef till vår Back Office, en central administrativ enhet som operativt stöttar affären genom olika funktioner som kundtjänst, utbildning, kvalitetssäkring och compliance samt försäljningsstöd. Trivs du att arbeta i en drivande roll med många kontaktytor inom såväl affär, produkt- och teknik, försäljning- och kundservice och våra viktiga partners, då är detta det perfekta jobbet.

Du kommer att leda ett team bestående av fem personer. Tillsammans med dem strukturerar du arbetet både strategiskt och operativt vad gäller teamets uppdrag, mål och mission. Du kommer att lägga merparten av ditt arbete på våra kunder och säkerställa att Compricer har uppdaterade erbjudanden, håller en hög kvalitet och standard i sin försäljning, Du bidrar aktivt till att hantera kundklagomål och lösa problem. Rollen är mångfacetterad och du har därför en ypperlig chans att varje dag utvecklas och lära dig nytt.

Hos oss får du inte bara arbeta i en härlig och engagerande kultur, du får även möjlighet att utvecklas inom områden som privatekonomi och hur moderna finansiella tjänster kan stötta våra kunder att spara pengar och sköta sin hushållsekonomi. Ditt arbete kommer göra positiv skillnad för många.

Vad du kommer att göra?

I rollen som Back office chef har du dagligen servicen till våra kunder i fokus. Vid sidan av det kan arbetet ena dagen vara att tillsammans med produkt & tech förbättra kundflöden och processer och den andra dagen sitter du med försäljningsteamen för att ge feedback och förbättra kundresan i syfte att öka försäljningen. Du arbetar hela tiden nära affären för att stötta försäljningen och bistå med dina kunskaper och erfarenheter. På så sätt blir du en starkt operativt bidragande kraft i exekveringen av strategierna. Regelbundet har du kontakter med motsvarande funktioner hos våra partners för att förfina och säkerställa att våra kundprocesser är optimerade och kvalitetssäkrade och ‘up to date’ mot våra partners och myndigheternas förändrade krav. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

-
Lösa problem för våra kunder och hantera klagomål

-
Säkerställa kvalitén på vår distribution genom löpande feedback och rapportera regelefterlevnad vad gäller lagar och regler

-
Utbilda och fortbilda personalen i enlighet med gällande lagar och regler

-
Löpande uppdatera och kvalitetssäkra erbjudandena gentemot kund i våra förmedlingstjänster

-
Bidra till ökad försäljning och effektiva kundkontakter genom uppdaterade affärsstöd

-
Upprätthålla kontakter med motsvarande funktioner hos våra partners


Rollen innehåller således många olika moment, alltifrån kundtjänst och kvalitetssäkring, till att lösa problem, analysarbete och operativ projektledning.

Vem är du?

Du har tidigare ledarerfarenhet av försäljning, kundtjänstarbete eller affärsstödsfunktioner. Du förstår vikten av och brinner för god service och är skicklig på att förstå slutkundernas och partners behov. Du har även en mycket god affärsförståelse och förstår vikten av väl fungerande affärsprocesser, I övrigt ser vi gärna att:

-
du gillar att lösa problem och hitta lösningar

-
Du är bra på att bygga relationer, skapa förtroende och motivera andra.

-
du har erfarenhet av att arbeta i en agil miljö

-
du behärskar svenska på hög nivå i tal och skrift


Ett extra plus om du har en bakgrund inom försäkringsområdet, bank, el, Fintech eller e-handel.

Som person är du kommunikativ och kan prata med såväl kunder som affärsfolk och ledningspersoner. Du trivs att samarbeta med andra och gärna med olika bakgrund och kompetens. Ditt arbetssätt är systematiskt och organiserat med stark operativ kraft - du gillar helt enkelt att se resultat av ditt arbete. Givetvis är du nyfiken och gillar att lära dig nya saker men har ändå förmågan att omsätta den kunskapen i praktiken.

Om rekryteringen:

Ansök med CV och/eller din LinkedIn profil där du gärna får berätta vad i detta jobb som fångade ditt intresse. På grund av sommarsemester kommer vi att påbörja första urvalet av kandidater efter den 8:e augusti. I rekryteringsprocessen kommer det ingå personlighetstest och problemlösningstest. På slutkandidat genomförs även en bakgrundskontroll.

Varm välkommen med din ansökan!


Compricer grundades år 2005 för att hjälpa dig att hitta bättre avtal för din privatekonomi. Vi tyckte helt enkelt att det fanns för få bra jämförelsetjänster som kunde hjälpa dig med försäkringar, elavtal, banktjänster och bredbandsleverantörer. Idag är vi Sveriges största jämförelsetjänst och hjälper varje månad tusentals människor till bättre privatekonomi. Vi jämför tjänster från över 350 företag, både jättarna och uppstickarna. Compricer är helt kostnadsfritt för dig som konsument, istället får vi betalt från de företag du väljer att köpa tjänster ifrån.

Vi är i dagsläget ca 100 anställda hos Compricer och sitter tillsammans i ljusa och moderna lokaler i centrala Stockholm. Compricer ingår i Lendo Group som är en del av Schibsted, tillsammans med SvD, Aftonbladet, Blocket, Prisjakt med flera.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Katarina Rydberg
767716216
My Andersson
0760061699

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Compricer
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 21
Stockholm, 10517

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024