Back Office Specialist till Pensum

Back Office Specialist till Pensum

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett väletablerat bolag där du kommer agera expert inom back office? Pensum söker en Back Office Specialist som har erfarenhet av både fond- och värdepappersadministration och som vill vara med på Pensums fortsatta tillväxtresa. Här får du möjligheten att ta ett helhetsansvar och arbeta i en bred och händelserik roll!
OM PENSUM
Pensum arbetar inom både sak-, liv- och pensionsförsäkringar samt kapitalförvaltning. De har därför möjligheten att erbjuda deras kunder omfattande finansiella lösningar inom flera områden där allt är samlat på ett och samma ställe. Pensum erbjuder därför en stark fördel i dagens marknad där valmöjligheterna är oändliga och många gånger komplicerade och spridda på olika platser.
Teamet består i dagsläget av sex personer där du självständigt kommer att stötta upp samtliga kapitalförvaltare i deras arbete och agera expert inom back office.
DU ERBJUDS
En platt organisation med högt i tak och snabba beslutsvägar
Bli en del av Pensums expansiva tillväxtresa
En bred roll där du får ta mycket ansvar och möjlighet att utvecklas
En trivsam stämning och arbetsmiljö
Generösa anställningsvillkor och förmåner

OM ROLLEN
Som Back Office Specialist kommer du att få ett stort ansvar att sköta den bakomliggande administrationen inom kapitalförvaltning. Du kommer vara en viktig nyckelspelare i verksamheten samt för Pensums kunder då du kommer att agera kapitalförvaltarnas högra hand kring administrationen.
ARBETSUPPGIFTER
Ansvara för den bakomliggande administrationen inför köp, sälj och flytt av värdepapper
Onboarding av nya kunder
Kontinuerliga avstämningar utav Pensums kunders depåer
Hantera in- och utbetalningar
Sköta Corporate actions och nyemissioner

VI TROR ATT DU HAR
Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter inom t.ex kapitalförvaltning
Mycket goda kunskaper i Excel
Ett stort intresse för finansmarknaden
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Kunskaper i finanssystemet FA Solutions

SOM PERSON ÄR DU
Självgående
Flexibel
Noggrann och kvalitetsmedveten

ÖVRIGT
Start: Omgående
Placering: Jakobsbergsgatan 13, Stockholm
Omfattning: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

OM GIGSTR
Gigstr är ett professionellt nätverk av människor som brinner för varumärken, tillväxt och nytänkande. Med oss kan du hitta gig, anlita talanger och driva projekt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstr AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Postadress

Alströmergatan 22
Stockholm, 11247

Liknande jobb


15 maj 2024

Finance Manager

Finance Manager

23 april 2024

Corporate Finance Specialist

Corporate Finance Specialist

8 april 2024

Ekonom till Swedavia

Ekonom till Swedavia

27 mars 2024