Backoffice administratör till Insight

Arbetsbeskrivning

Happy Boss söker söker en Backofficemedarbetare för ett kortare uppdrag hos kund.

Uppdraget är på konsultbasis i 3 månader med chans till förlängning. För rätt person finns det sedan goda chanser att utvecklas vidare och få anställning hos företaget.

OBS! Start omgående.

Om företaget

Insight är ett amerikanskt börsnoterat globalt teknikföretag som är en Fortune 500-rankad global leverantör av IT-tjänster och lösningar.

Vi strävar efter att visa våra tre kärnvärden hunger, hjärta och harmoni varje dag. De representerar och driver vilka vi är här på Insight och genom att göra det gör vi fantastiska saker.
Insight startade i ett garage 1988 av två bröder, Eric och Tim Crown, som genom de tre kärnvärdena styrde Insight till det Fortune 500-företag det är idag.

Idag är Insight ett globalt företag inom IT-tjänster och lösningar som brinner för att hjälpa kunder och de verkliga människorna som sitter bakom dem.

Vi söker dig som

är intresserad av service och att vara en nyckelperson i Client Operations teamet. I din roll som Backoffice administratör är det du och dina kollegor som står för den kundnära dagliga kontakten med kunden, men även tillhandahåller administrativt stöd till säljteamet och andra avdelningar. Du kommer att vara en del av teamet mot en kund i offentlig sektor.
Effektivitet och professionalism från dig och dina lagkamrater är avgörande för att säkerställa att affärer säkras framgångsrikt. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort intresse av människor och service. Du är noggrann och effektiv och van att prioritera och styra din tid. Du behöver vara självgående men även kunna samarbeta med dina kollegor i ett team.
Om du har erfarenhet av att arbeta i en globalt mångfaldig miljö och kan visa förståelse för och har intresse för jämställdhet, mångfald och inkludering ser vi det som ett plus.

Som Backoffice administratör är din roll att ge våra kunder vägledning och expertis genom hela kundupplevelsen.
Vi tror att genom att ge dig friheten att tänka stort och ge dig möjlighet att nå din fulla potential, kommer vi tillsammans att uppnå de bästa resultaten.

Operations är hjärtat i Insight. Vår passion är att leverera excellens till våra kollegor, partners och kunder med exceptionella resultat, varje gång. Operationsfunktionen ansvarar för planering, organisering, koordinering och kontroll av resurser som behövs för att leverera Insights lösningar genom att proaktivt hantera människor, produkter, teknik, information och tid.

Client Operations-teamet hanterar hela kundupplevelsen från köp till betalning, vilket bland annat inkluderar orderhantering och kommunikation både internt och externt med kunder för att hjälpa till med förfrågningar, problemlösning av ärenden och eventuella utestående frågor.

Exempel på arbetsuppgifter

Svara på interna och externa kundförfrågningar.

Samarbeta med interna avdelningar för att säkerställa att alla kundförfrågningar besvaras.

Kommunicera direkt med Insights distributörer och följa upp ärenden för att säkerställa att alla kundorders skickas i linje med kraven.

Hantera interna försäljningsprocesser, exempelvis hantering av order, kontrakt och offerter.

Hantera ärenden, se till att de eskaleras vid behov och uppdatera information löpande.

Till viss del administrera försäljningsprocesser.

Vi söker dig som

Har erfarenhet av att arbeta i ett högpresterande team i ett högt tempo i en målstyrd miljö.

Har en hög nivå av skriftlig engelska. (Nödvändigt då intern kommunikation inom EMEA BackOffice funktionen sker på engelska.)

Har erfarenhet av Microsoft Office-paketet (Outlook, Excel och Word)

Har en utmärkt prioriteringsförmåga och time management, är självgående, driven och kan möta snabba deadlines.

Kan kommunicera väl på alla nivåer såväl inom organisationen som med externa kunder (på engelska internt och på svenska med kund externt.)

Har förmåga att förstå kundens behov.

Förmåga att lära sig nya system/processer snabbt och effektivt.

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av SAP

Erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor.

Tidigare erfarenhet av administration och beställningssystem (såsom CRM)

Inneha generell IT kunskap och förmåga att kunna kommunicera och översätta språket mellan IT och andra avdelningar.

Tidigare arbetserfarenhet från en försäljningsmiljö

Övrigt:

Vi kommer i denna process att träffa kandidater löpande, och tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan omgående.

Ansökan eller frågor kring rollen eller processen kan riktas till rekrytering@happyboss.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Happy Boss
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 11 augusti 2022

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023