Backoffice-medarbetar till spännande bolag

Arbetsbeskrivning

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW söker för kunds räkning en Backofficemedarbetare för ett konsultuppdrag på 6 månader. Tillträde för tjänsten är omgående.
Företaget är beläget i centrala Stockholm och de bedriver långsiktig värdeskapande kapitalförvaltning.

Arbetsuppgifter
Inom ekonomifunktionen kommer du arbeta brett. Detta innebär att dina arbetsuppgifter blir en blandning mellan ditt huvudansvarsområde backoffice samt andra uppgifter inom ekonomifunktionen. Du kommer att arbeta med en mängd olika finansiella instrument såsom aktier, derivat och räntebärande.

Arbetet innebär ett löpande ansvar för kapitalförvaltningens och tradingverksamhetens positioner. Arbetet innebär daglig hantering av transaktioner, resultat, betalningar, depåer och säkerheter. Vidare kommer tjänsten att innehålla bevakning och kontroll av värdepapperslån, hantering av corporate actions samt löpande extern rapportering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyutexaminerad civilekonom, alternativt har arbetat 1-2 år med liknande arbetsuppgifter, gärna med erfarenhet av arbete på bank, fondkommission eller hos kapitalförvaltare. Du bör uppskatta att arbeta brett och flexibelt samt ha en förmåga att prioritera, då du vid behov behöver kunna utföra andra uppgifter inom ekonomifunktionen.

Som person är du noggrann, analytisk och kommunikativ. Du är ansvarstagande med en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs att jobba i team.

Avgörande för tjänsten är att du vill arbeta i en föränderlig miljö som ständigt utvecklas samt att du har ett stort intresse för finansiella produkter, IT samt generellt goda systemkunskaper.

Du har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.

Ansökan
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående och som pågår 6 månader framåt. Tillträde för tjänsten är omgående. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Levin på 08-407 55 70.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023